· 

2018 collecties

Ondanks dat we misschien al bijna in februari zijn wilde ik jullie toch nog graag mijn collecties voor 2018 laten zien. Een nieuw jaar betekent voor mij een nieuwe Bullet Journal met ruimte voor jaarlijkse collecties. Hoewel mijn collecties misschien niet de origineelste zijn, denk ik dat jullie misschien wel wat eraan hebben. Vandaar dat ik ze vandaag alsnog met jullie wil delen! 

Serie tracker

Ik ben echt een groot fan van series en vindt het ook heel erg leuk om de voortgang van de series bij te houden in mijn Bullet Journal. Ik hou voor mijn series in de toekomst dan ook vier pagina's vrij. Mijn serie pagina is misschien erg simpel, maar het werkt wel voor mij. Voorgaande jaren gebruikte ik een stift om te markeren welke afleveringen ik al gezien had, maar dat scheen altijd een beetje door op de andere pagina. Dit jaar doe ik het met potlood; dat geeft een leuk effect en schijnt niet door. 

Movie tracker

Hoewel ik wel graag films kijk, doe ik dit veel minder dan ik graag zelf zou willen. Ik heb gelukkig hierbij wel aan één pagina genoeg. Ik had eerst het idee om hier films in te zetten wanneer ik ze gezien heb, maar wil nu eigenlijk ook nog een pagina waar ik films bijhoud die ik graag wil zien. Ik weet nog niet of ik die films dan hier ga neerzetten, of er een aparte pagina voor maak. Misschien hebben jullie hier nog tips voor? 

Ik heb deze tracker eigenlijk gemaakt door lijnen te zetten en daartussen een soort van rechthoeken te maken. De popcorn vond ik een leuke touch aan deze pagina geven. In de rechthoeken wil ik dan de titel van de film opschrijven en daaronder de film een cijfer geven in de vorm van sterren. 

Reading log

Elk jaar geef ik mijzelf een doel mee voor het aantal boeken dat ik dat jaar wil gaan lezen. Ik doe mee aan de reading challenge op Hebban en houd daarnaast de boeken die ik gelezen heb bij in mijn Bullet Journal. Ik schrijf dan de titel op, de auteur en ik beoordeel het boek met sterren. De sticker in de hoek komt trouwens van VivaStationery op Etsy. Ben je nog niet bekend met Etsy? Lees dan zeker deze blogpost voor je gaat bestellen. Ik heb ook eerder een blogpost geschreven over boeken lezen, klik hier

 

Weight loss tracker

Net als zo'n beetje iedereen in Nederland wil ik ook graag wat kilo's kwijtraken in 2018. Dit doel had ik mijzelf in 2017 ook al opgelegd, maar dat is niet helemaal gelopen zoals ik zelf graag wilde. Ik wil dit jaar proberen meer naar de sportschool te gaan en gezondere keuzes te maken qua voeding om zo wat overtollige kilo's kwijt te raken. Elk hokje staat voor een kilo en aan het eind van elke maand schrijf ik onder in de pagina de kilo's die ik op dat moment weeg. Hopelijk laat dit een dalende lijn zien in 2018. Wil je meer inspiratie zien op het gebied van afvallen? Kijk dan hier

Instagram followers

Een van mijn doelen voor 2018 is om serieuzer met mijn Instagram te worden en wat meer moeite te doen voor de foto's die ik daarop plaats van mijn Bullet Journal en mijn andere planners. Ik wilde een pagina waar ik mijn volgers kan bijhouden en hopelijk zit ik aan het eind van het jaar bij de 850, dat zou echt tof zijn! Je kan me hier vinden: @maartjeplans.

Natuurlijk zijn er nog veel meer soorten collecties die je kunt maken in je Bullet Journal! Wil je meer inspiratie? Lees dan zeker deze blogpost nog eens door. 

Welke collecties heb jij dit jaar gemaakt in je Bullet Journal?

Liefs, Maartje! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0