· 

Boekendoelen

Zoals Charissa al in een eerdere blogpost beschreef zijn er een hele hoop collecties die je in je Bullet Journal kan verwerken, zoals bijvoorbeeld je afvalrace. Iets wat je ook kan bijhouden, zijn je te lezen of gelezen boeken. Laat dat nou net mijn tweede hobby zijn. Ik kan echt uren met mijn hoofd in een boek zitten en ook gewoon de totale buitenwereld om mij heen vergeten. Natuurlijk wilde ik mijn gelezen boeken ook verwerken in mijn Bullet Journal, maar hoe zou dat het beste werken voor mij? Op Pinterest staan de meest mooie voorbeelden boekenkasten waar je dan de boeken in kan zetten die je gelezen hebt of de boeken die je nog wilt lezen. 

Deze foto's komen van Pinterest en zijn dus niet door mijzelf gemaakt. 

Namaken!
In mijn allereerste Bullet Journal had ik dan ook een van Pinterest afkomstige boekenplank na gemaakt en was ik hier ook echt meer dan tevreden over. Ik merkte echter al snel dat mijn handschrift te groot was of de boeken te klein. Ook merkte ik al snel dat ik een soort van ranking systeem miste. Ik hield wel bij op Hebban wat ik van een boek vond maar wilde dit ook zo graag in mijn Bullet Journal hebben staan. (Trouwens, als je ook een liefhebber bent van lezen/boeken en nieuwtjes rondom boeken moet je zeker een profiel aanmaken op Hebban!) 
Ik ging dus weer verder met mijn zoektocht naar inspiratie voor boeken pagina’s. Ik was wel een beetje teleurgesteld want ik was zo ontzettend trots op mijn boekenkast. 

Instagram
Via Instagram kwam ik op het profiel van oak.tree.journalling en vond ik een tracker van haar. Zij heeft een pagina gemaakt met reading goals waarin ze kan aanvinken of ze een bepaald boek in die categorie gelezen heeft. Ik heb stiekem een intense hekel aan boeken lezen omdat het 'moet' of omdat ik een categorie gelezen moet hebben. Daarom nam ik enkel haar lay-out over en maakte ik daar mijn eigen versie van. Deze staat in mijn huidige Bullet Journal en ben ik ook echt super blij mee. Het heeft alles wat ik erin wil hebben en meer. 

En dan nu mijn versie! 

Zoals je ziet schrijf ik de titel van het boek op, de schrijver/schrijfster en dan rank ik hem met sterren. Mijn ranking systeem is heel erg simpel waarbij 1 slecht is en 5 heel goed. Ik had de sterren eerst met geel gemaakt maar dat was toch iets minder zichtbaar dus ben ik er met oranje overheen gegaan. Als mijn gelezen boek een onderdeel is van een serie schrijf ik tussen haakjes welk deel dat is. Ik probeer series meestal achter elkaar te lezen maar ik vind het toch fijn om dit erachter te plaatsen. 
Deze pagina is alleen voor de boeken in 2017. Ik doe dit jaar voor de tweede keer mee met de Hebban Reading Challenge waar je jezelf uitdaagt om een bepaald aantal boeken te lezen. Dit jaar had ik mezelf uitgedaagd om 40 boeken te lezen. Zoals je ziet moet ik nog even doorlezen... Vorig jaar is het mij gelukt om 19 boeken te lezen en daar wil ik dit jaar zeker weten overheen. 

Inspiratie! 

Als ik alle voorbeelden die mij inspireren op het gebied van boeken lezen zou moeten delen hier wordt dit artikel wel erg lang. Daarom heb ik een collectie gemaakt op WeHeartIt waar je alle inspiratie uit kunt halen als je dat wilt. 

Ben je benieuwd naar mijn favoriete boeken? Laat het dan zeker hieronder weten dan kan ik er misschien een keer een blogpost aan wijden. Voor nu wens ik je veel leesplezier! 

 

Happy Journalling, 

 

 Liefs Maartje 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Vivian (maandag, 16 oktober 2017 13:51)

    Ik vind die kast-layouts echt heel erg tof, maar het lijkt me wel heel moeilijk om dat na te maken, zeker op zo'n manier dat de titels in de vakjes passen haha. Ik heb wel een tijdje een lijst bijgehouden in mijn bujo met de boeken die ik heb gelezen, maar heb ontdekt dat ik het toch fijner vind om dat digitaal te doen.