· 

Gratitude logs

De Gratitude Log is een idee van Bullet Journal goeroe Kim van Tiny Ray of Sunshine. Deze log is een heel veel voorkomende collectie die ontzettend veel Bullet Journallers verwerken in hun Bullet Journal. In deze blogpost worden verschillende manieren behandeld om deze logs te verwerken in jouw Bullet Journal.

Hoe werkt deze log?

Het idee van een graditude log is dat je elke dag opschrijft waar je dankbaar voor bent. Dit kan één ding zijn, maar er zijn ook mensen die meerdere dingen opschrijven elke dag. Het is een manier om meer aandacht te geven aan positiviteit en aan de leuke dingen in het leven. Opschrijven waar je blij en dankbaar voor bent geeft een goed gevoel en maakt je ontzettend vrolijk! Natuurlijk kan je dit in allemaal verschillende layouts doen dus hieronder laat ik verschillende manieren zien hoe je dit leuk kan verwerken.

De traditionele log

Kim heeft een basis layout gemaakt log waarin je op twee pagina's kan zien waar je elke dag van de maand blij en dankbaar voor bent. Elke dag schrijft zij twee dingen op waar ze dankbaar voor is en kan het zo in één overzicht zien. 

Happy log

Wat ik persoonlijk altijd gebruik in mijn Bullet Journal heb ik een "Happy Log" genoemd. In deze log schrijf ik elke dag op wat het leukste is dat er die dag is gebeurd. Dit is dus een beetje reflectie van de maand, maar ook een gratitude log. Ik vind het persoonlijk erg leuk om te lezen welke leuke dingen ik heb meegemaakt in elke maand. Soms kijk ik even terug naar een Happy Log van een jaar geleden en dan herinner ik me weer allemaal leuke dingen die ik die maand heb gedaan!


In een zonnetje

Een zon staat voor blijheid en daarom zijn er veel mensen die hun gratitude log in de vorm van een zon maken. Hieronder zijn twee verschillende voorbeelden die je hiervoor zou kunnen gebruiken.

Met figuurtjes

Natuurlijk kan je al jouw gratitude dingen ook verwerken in leuke figuurtjes om de pagina visueel te maken. Hieronder zijn weer twee voorbeelden te vinden!

In je daily's en weekly's

Als je het niet nodig vindt om een spread te maken voor het onderwerp gratitude maar dit toch wel wil verwerken in je Bullet Journal, is het leuk om dit elke dag in je daily's of weekly's te verwerken. Dit neemt weinig tijd in beslag en is makkelijk om elke dag of week in te vullen!

Zoals je ziet zijn er veel manieren om dit op te schrijven in jouw Bullet Journal. Doe jij al iets aan gratitude en op welke manier doe je dit dan? Laat het weten in de reacties, we zijn erg benieuwd!

Liefs, Charissa

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Vivian (vrijdag, 02 februari 2018 11:53)

    Het opnemen in de daily's/weekly's spreekt mij het meeste aan: ik heb regelmatig geprobeerd om er een lijstje van te maken of bij te houden, maar dat vergeet ik echt altijd.