· 

Doodle Donderdag: Kerst

Het is weer tijd voor de maandelijkse Doodle Donderdag, een terugkerende rubriek waar ik jullie steeds stapje voor stapje meeneem in het proces van doodles. Zodat ook de Bullet Journal fans die denken niet te kunnen tekenen iets moois kunnen neerzetten in hun Bullet Journal. 
Ik ben erg benieuwd naar jullie creaties naar aanleiding van deze post, deel ze gerust op social media. Wanneer je ze deelt gebruik dan de hashtag #bulletjournalfanskerst zodat ik met jullie mee kan kijken en zelf weer meer inspiratie kan opdoen! 

Deze keer staat de Doodle Donderdag in het thema van kerst! Lees ook zeker even de blogpost over Bullet Journal spreads in het kerst thema. De doodles van deze week zijn zo gemaakt dat je ze kan toepassen in die spreads! 

Maak het jezelf niet te moeilijk
Laat je vooral niet afschrikken door alle creatievelingen en denk vooral niet 'ik kan niet tekenen'. Iedereen kan namelijk tekenen. Misschien kan niet iedereen een levensecht portret tekenen of schilderen zoals Vincent van Gogh maar tekenen kan iedereen! 
In mijn doodle post laat ik stap voor stap zien hoe de doodles tot stand komen en ik ben ervan overtuigt dat iedereen dit kan maken. 

Voor deze doodles heb ik de volgende materialen gebruikt: de Copic multiliner Classic 0.05/0.1/0.3, mijn Caran d'ache supracolor aquarelpotloden en een Koi waterbrush small en ik heb de doodles gemaakt in mijn Leuchtturm. 
Denk nou vooral niet dat je deze materialen nodig hebt om te kunnen doodlen een goedkope fineliner, potlood en kleurpotloden voldoen ook. 

Laten we beginnen

Om te beginnen heb ik een vijftal redelijk simpele doodles voor jullie. Ik had aangevraagd wat jullie wilde zien en veel mensen kwamen toch wel op een 'koekman' en de kerstboom dus die heb ik getekend. Laat je niet afleiden door het eindresultaat maar begin bij stap 1 dan zal je zien dat het ook jou lukt!

De volgende doodles zijn een stukje makkelijker. Met dit soort doodles kun je een pagina in een klap opvrolijken en net even iets meer jouw maken. 
Teken bijvoorbeeld een slinger met daaraan allemaal kerstballen of combineer de kerstboom van de eerste foto met de zuurstok en de kerstbal van dit plaatje. De mogelijkheden zijn eindeloos. 

Headers
Ook gaven mensen aan om graag meer inspiratie te zien over headers. Daarom heb ik er een aantal voor jullie gemaakt in het kerstthema.

Zoals ik net al zei met een slinger met kerstballen kun je natuurlijk ook een slinger met allerlei verschillende kleine doodles eraan maken. 
Ook heb ik twee headers gemaakt de ene wat simpeler maar straalt toch kerst uit en de ander lijkt misschien iets moeilijker maar als je goed kijkt naar de vormen is het een stuk makkelijker. Je hoeft deze ook niet precies na te maken elke ijspegel wordt uniek en dat maakt het juist zo leuk. 

Ik wens jullie veel plezier bij het opzetten van je december en kerst spreads. Deel dus allemaal vooral jullie creaties met de hashtag #bulletjournalfanskerst ! Laten we er een grote inspiratiebron van maken en ervoor zorgen dat we allemaal de meest mooie pagina's hebben in december! 

 

Liefs Tessa!

 

Als laatste wil ik jullie nog even vragen wat voor thema jullie in december willen zien en aan wat voor doodles je dan zit te denken, dat zou mij heel erg helpen! 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Rosita Elise (maandag, 20 november 2017 15:01)

    Loveeeee bujoen!!!!