· 

Kijkje in de bujo van... Esmee!

Het is alweer tijd voor de derde editie van 'Kijkje in de bujo van..' een terugkomende serie op onze blog waar jullie als lezers een uniek kijkje krijgen in de Bullet Journal van een andere lezer! Na Marion is deze keer Esmee aan de beurt. Esmee is voor mij de laatste tijd een grote inspiratiebron daarom leek het mij ontzettend leuk om haar te vragen voor deze editie! 

Paspoortje

Naam: Esmee Heebing
Leeftijd: 21 jaar
Werk: Productontwikkelaar van vloersystemen in de bouw
Instagram: @esmeeheebing
Youtube: Esmee Heebing, momenteel is haar youtube vooral gericht op haar muziek maar in 2018 is ze van plan ook Bullet Journal filmpjes te maken. Zorg zeker dat je die niet mist!

Vragenlijst

Hoelang Bullet Journal je al? 
Ik Bullet Journal sinds januari 2017, dus bijna een jaar. in december heb ik het Bullet Journal concept ontdekt via YouTube. In het nieuwe jaar ben ik mijn eerste Bullet Journal begonnen in een Moleskine large dotted. Hierin heb ik het Bullet Journal concept aangehouden zoals de meeste mensen dit doen. Na 4 maanden zat mijn eerste Bullet Journal vol en ben ik mijn tweede begonnen in een Leuchtturm1917 A5 dotted. De manier waarop ik daarin Bullet Journal is een stuk anders dan hoe het meestal gedaan wordt. ten eerste vind je weinig collecties en trackers in mijn huidige Bullet Journal. Ook wordt er niet heel veel in gepland. Ik gebruik het voornamelijk voor mijn to do's elke dag en om al mijn herinneringen in op te slaan. mijn Bullet Journal is een agenda, Art Journal, dagboek en schetsboek in een. Mijn Bullet Journal is een soort backup van mijn leven. Als mijn hoofd het even niet meer weet vind ik daarin de antwoorden. 

Wat zijn jouw go-to supplies voor je Bullet Journal? 
Journals: Ik heb al wat verteld over het notitieboekje dat ik gebruik. Momenteel heb ik een Leuchtturm A5 maar ik ga in het nieuwe jaar terug naar de Moleskine en dan in squared large. Dat komt voornamelijk omdat de Moleskine smaller is en dat ik dat toch een fijner formaat vind om mee te werken. Daarnaast vind ik ghosting totaal niet erg. 

 

Pennen: Als we kijken naar pennen gebruik ik dagelijks de TomBow brush pennen voor headers, beide zijden van de pen. een vulpen, namelijk de Lamy Vista Fine Nip met een converter met zwarte Lamy inkt. deze schrijft hemels en ik schrijf er een stuk netter mee. Voor mijn doodles gebruik ik een Pilot G2 0,38. Deze geeft erg strakke lijnen en het resultaat ziet eruit als een fineliner. Helaas ben ik te hardhandig voor fineliners en maak ik snel de punt kapot, daarom ben ik ook overgestapt naar een vulpen. 

 

Daarnaast is de correctieroller mijn beste vriend. Gebruik ik op elke pagina. I Am human and I make mistakes, a lot. Daarnaast heb ik een TomBow lijmroller om mijn duizenden plaatjes op te plakken, geen geknoei en handig voor onderweg. Ook gebruik ik een schaar, potlood, gum en nog wat gelpennen in het wit, zilver, grijs en goud. 

 

Washitape: Ik plak het op elk leeg stukje van mijn pagina. vaak over elkaar heen om lagen te maken. ook gebruik ik stickers, plaatjes, stempels. Van alles dus eigenlijk. 

Waar koop jij jouw supplies? 
De meeste pennen komen van penstore en versiering van AliExpress. De plaatjes die ik in mijn Bullet Journal gebruik vind ik overal. Ik ga ook vaak in de kringloopwinkel op zoek naar mooie plaatjes uit oude boeken om te gebruiken.

 

Hoe berg je jouw spullen op? 
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier totaal nog geen handig systeem in heb gevonden. Ik woon momenteel nog bij mijn ouders en mijn slaapkamer wordt inmiddels toch te klein voor al mijn spullen. Het ligt overal. Mijn washi tape in een mandje, pennen in verschillende etuis, plaatjes in bewaarbakjes voor eten en ik zeul het overal mee naartoe. Ik heb wel een handige kleine etui voor de spullen die ik dagelijks gebruik. 

Wat heb je door de tijd heen geleerd op Bullet Journal gebied?
Er is geen systeem, oké er is wel een systeem maar jij maakt je eigen systeem. Vorm het originele systeem zodat het perfect bij jou past. Een Bullet Journal kan voor heel veel verschillende dingen dienen. Agenda, om plannen te maken, goals te bereiken, herinneringen vastleggen, als geheugensteuntje, je gedrag tracken etc. Dit kan je allemaal doen maar misschien is dat voor jou wel niet eens allemaal nodig. in mijn eerste Bullet Journal deed ik alles en op een gegeven moment heb ik er een hele hoop voor mij overbodige dingen uitgegooid. Die vrijheid om het in te richten zoals jij wilt is wat het Bullet Journal concept zo populair maakt. 

 

Welke spreads komen bij jou maandelijks terug?
Het enige wat bij mij maandelijks terug komt is mijn monthly spread. Elke maand maak ik een spread voor die maand van twee pagina's. Daarin maak ik een kleine kalender, schrijf ik wat punten voor die maand op (dingen die ik niet moet vergeten en dingen die ik moet doen voor die maand) en vaak nog een leuke quote die ik van Pinterest afhaal. De overige ruimte versier ik met plaatjes, washi, doodles en noem het maar op. 

Zijn er spreads die voor jou niet werken? 
Ik moet eerlijk toegeven dat heel veel spreads voor mij niet werken. Alles wat ik vooruit moet maken en later terug moet bladeren om te bekijken of in moet vullen werkt voor mij niet. Ik leef op twee openliggende pagina's waar ik mij die dag op bevindt. Dus als ik iets wil tracken doe ik dat maximaal voor een week of een werkweek tussen mijn daily's door. want dan zie ik het staan en daardoor vul ik het dan wel in. 

 

Wat is jouw favoriete spread? 
Mijn favoriete spread is een monthly spread. Ik maak dus eigenlijk alleen een monthly en een daily spread. daarnaast nog wel wat creatieve Art Journal entry's bijvoorbeeld een waterverftekening. 

Welke tip zou je aan een beginner willen geven? 
Er zijn veel verschillende mogelijkheden binnen de Bullet Journal wereld. Probeer alles en kijk wat er voor jou werkt. Je mag het doen zoals jij het wilt. No rules. 

 

En als laatste... waar haal jij jouw inspiratie vandaan? 

Ik word altijd enorm geïnspireerd door Cheyenne Barton. Zij maakt filmpjes van haar Bullet Journal op YouTube en ik vind haar Bullet Journal super persoonlijk en dat vind ik er zo mooi aan. De rest van mijn inspiratie komt natuurlijk van YouTube, Instagram en Pinterest. 

Ik wil Esmee heel erg bedanken voor deze unieke kijk in haar manier van Bullet Journaling en de tijd die zij hierin gestopt heeft! Neem zeker even een kijkje op haar Instagram waar je nog veel meer mooie creaties ziet. Hebben jullie misschien iemand die jullie de volgende keer willen zien in deze serie? Laat het zeker weten in de reacties! 

Liefs, 

 

Maartje 

Reactie schrijven

Commentaren: 0