· 

Een kijkje in de BuJo van.. Marion!

Het is tijd voor de tweede editie van "Een kijkje in de BuJo van.." en deze keer is een van de lezeressen Marion aan de beurt! De vorige editie werd gehost door onze eigen Charissa, en nu kreeg Marion van ons een vragenlijst en de mogelijkheid om de lezers van Bullet Journal Fans een kijkje te geven in haar Bullet Journal. Niets is zo leuk als het bekijken van andermans creaties vinden wij, dus snuffel lekker mee in de Bullet Journal van Marion!

Paspoortje

Naam: Marion

Leeftijd: 54

Werk/studie: Vrijwilligerswerk

Favoriete kleur: Zwart en pastel-kleuren

Instagram: @marionsdaily

Vragenlijst

Hoe lang Bullet Journal je al?

Ik ben in maart begonnen met handletteren en ben al snel daily’s gaan maken (om elke dag een doel te hebben om te oefenen met handlettteren). In juli ben ik gestart met mijn eerste Bullet Journal en ik ben toen ook monthly’s, weekly’s en lijstjes gaan maken.

Wat voor notitieboek gebruik je momenteel?

Mijn eerste daily heb ik in een lijntjesschrift van de Hema gemaakt. In juli ben ik overgestapt op de zwart geruite Bullet Journal van MUS. Een prima keuze vind ik, ook al zie je soms wel wat ghosting. Zodra de volgende pagina ook gevuld is vind ik het totaal niet storend meer. Aangezien mijn MUS eind oktober vol zal zijn ligt er alvast een nieuwe klaar; deze keer een Nuuna. Ben heel benieuwd hoe die me zal bevallen, zoals bijvoorbeeld de andere afstand tussen de stipjes.

Wat zijn jouw go-to supplies voor je Bullet Journal?

Mijn voorkeur gaat uit naar Microns in de maten 005, 05 en 1. Hiervan gebruik ik de 05 het meest om te schrijven en de 1 om letters te verdikken en zwart in te kleuren. De kleuraccenten maak ik meestal met de Zig Clean Color Real Brush pennen.

Waar koop jij jouw supplies?

Behalve mijn fineliners en brushpennen gebruik ik voor mijn Bullet Journal niet veel spullen, maar wat ik gebruik koop ik bij Doe@ding, Pipoos of Bol.com.

Hoe berg je jouw spullen op?

De spullen die ik elke dag gebruik zitten in een softcover voor een tablet van Action, als ze niet gewoon op de eettafel liggen tenminste. De rest is opgeborgen in een (keuken) trolley van Ikea.

Wat heb je door de tijd heen geleerd op Bullet Journal gebied?

In het begin keek ik vooral naar wat anderen deden en gebruikten en maakte ik dat na. Daardoor deed ik dingen en kocht ik spullen aan die eigenlijk helemaal niet bij mij passen (zoals werken met keysen versieren met veel tape, stickers enzovoort). Nu doe ik vooral waar ik me fijn bij voel. Ik gebruik alleen af en toe wat washi-tape bij mijn weekly’s en verder doe ik eigenlijk alles met fineliners en gekleurde brush pennen.

Welke spreads komen bij jou maandelijks terug?

Ik begin de maand steeds met een welkomstpagina, gevolgd door een weekly met daarin in ieder geval een habit-tracker, een kolom voor het weer en meestal een maaltijdoverzicht. Daarna komen mijn daily’s van de betreffende week, afgewisseld met bijvoorbeeld een quote of een ander lijstje. Als de week om is volgt weer een weekly en dan weer daily’s en zo steeds verder!

Zijn er spreads die voor jou niet werken?

Ik maakte de eerste maanden ook monthly’s van 2 pagina’s, maar merkte al snel dat dat voor mij teveel van het goede is. Én een monthly én weekly’s en dan ook nog daily’s. Dus vanaf november maak ik alleen een welkomstpagina met daarop een klein kalendertje voor die maand.

Wat is jouw favoriete spread?

Veruit favoriet zijn mijn daily’s. Ik vind het heerlijk om elke dag in het kort iets over die dag te handletteren. Het helpt me om wat rust in mijn hoofd te krijgen en een leuk extraatje is dat het zo leuk is om het later terug te lezen!

Ik vond het erg leuk om mee te doen met "Een kijkje in de BuJo van.."! Ik wens iedereen nog veel BuJo-plezier toe en ben heel benieuwd naar jullie invulling van deze super leuke hobby.

Groetjes Marion

Reactie schrijven

Commentaren: 0