· 

Een kijkje in de BuJo van.. Charissa

Niets is zo leuk als het bekijken van andermans creaties vinden wij.. en daarom introduceren we dit nieuwe rubriekje! In "Een kijkje in de BuJo van.." krijgt onze gast een vragenlijst en de mogelijkheid om de lezers van Bullet Journal Fans een kijkje te geven in hun Bullet Journal. Eerst zal de redactie zelf dit rubriekje invullen, waarna we het stokje overdragen aan onze lezers. Vandaag is dus de aftrap en die zal Charissa verzorgen!

Paspoortje

Naam: Charissa

Leeftijd: 21

Werk/studie: Hotelmanagement

Favoriete kleur: Roze en baby blauw

Instagram: @planmetcharissa


Vragenlijst

Hoe lang Bullet Journal je al?

Hiervoor moest ik eventjes mijn allereerste Bullet Journal erbij pakken (een knalgele), maar ik ben voor het eerst begonnen in 2014. Al een heeele tijd dus! 

Wat voor notitieboek gebruik je momenteel?

Op het moment gebruik ik een rode Leuchtturm1917! Ik ben begonnen in een gele Moleskine, toen overgestapt op een roze Leuchtturm en nu dus een rode Leuchtturm. De volgende ligt al te wachten: de gouden limited edition van Leuchtturm!

Wat zijn jouw go-to supplies voor je Bullet Journal?

Ik gebruik altijd een 0.1 fineliner (het merk verschilt nogal), mijn pastel markers van Stabilo en de Twin Brush Pens van Panduro. Daarnaast versier ik mijn Bullet Journal graag (stickers, washi-tape, tekeningetjes, waterverf), maar de producten hierboven kan ik echt niet missen!

Waar koop jij jouw supplies?

Zoals vele anderen koop ik vaak spulletjes bij de Action, Hema, Wibra en Pipoos. Daarnaast vind ik het erg leuk om op Etsy en AliExpress op zoek te gaan naar unieke en leuke items!

Hoe berg je jouw spullen op?

Mijn Bullet Journal zelf zit in een reisetuitje, samen met de pennen en stiften die ik regelmatig gebruik. Mijn andere spulletjes zitten in een lade van de ladekast van de Ikea, opgeborgen in knalroze bakjes. Erg handig vind ik zelf! 

Wat heb je door de tijd heen geleerd op Bullet Journal gebied?

"Vroeger", in het begin van mijn Bullet Journal tijd, wilde ik heel graag alles perfect en Instagram-waardig maken. Dit is volgens mij een probleem waar heel veel mensen tegenaan lopen, waaronder ik dus ook. Ik was erg teleurgesteld in mezelf als iets niet goed lukte of niet mooi genoeg was, laat staan als ik een foutje maakte.. Tegenwoordig maak ik me hier niet meer zo veel zorgen om; mijn Bullet Journal dient nu puur en alleen om alles overzichtelijk en duidelijk te houden. Natuurlijk vind ik het leuk om mooie spreads te maken en om pagina's te versieren, maar dit is niet meer mijn hoofd-bezigheid!

Welke spreads komen bij jou maandelijks terug?

Mijn maandelijkse log, habit tracker en happy journal komen zijn elke maand weer aanwezig! Mijn happy journal is een pagina waar ik elke dag noteer wat het leukste was van die dag; zo heb ik aan het eind van de maand een overzicht van alle leuke dingen die ik heb gedaan en dat maakt me heel vrolijk! Ook heb ik elke maand een halve pagina waar ik mijn huiswerk noteer en op de andere helft schrijf ik de uren op die ik heb gewerkt.

Zijn er spreads die voor jou niet werken?

Er zijn een aantal spreads die ik vroeger wel gebruikte en nu niet meer; een goed voorbeeld is een inkomsten- en uitgaven-tracker. Ik gebruikte die tracker altijd goed aan het begin van de maand, maar na een aantal dagen deed ik er niets meer mee.. Die maandelijkse tracker heb ik dus geschrapt! Daarnaast maakte ik vroeger altijd een wekelijks overzicht en daarna nog allemaal dagelijkse logs, maar dit was te veel dubbel werk dus nu maak ik een combinatie hiervan :) .

Deze wekelijkse spread had ik opgesteld, maar werkte niet zo goed voor mij. Een leuke quote opplakken en doorgaan op de volgende pagina! Dit heb ik wel geleerd ja.
Deze wekelijkse spread had ik opgesteld, maar werkte niet zo goed voor mij. Een leuke quote opplakken en doorgaan op de volgende pagina! Dit heb ik wel geleerd ja.

Wat is jouw favoriete spread?

Ik heb een spread met de namen van de mensen die het dichtst bij me staan en daarbij noteer ik leuke verrassing/cadeau-ideetjes! Deze spread is super fijn wanneer ik wat geld over heb voor een cadeautje voor iemand, of wanneer iemand iets extra's verdient. Daarnaast heb ik voor elke vakantie of trip die ik maak een herinneringspagina; heerlijk om naar te kijken en terug te denken aan die tijd!

Dit was de eerste editie van Een kijkje in de BuJo van.. Ik hoop dat jullie het leuk vonden! De volgende keer kan je weer lekker rondneuzen in de BuJo van iemand anders :) .

Liefs, Charissa

Reactie schrijven

Commentaren: 0