· 

En alles viel op de juiste plek..

Al zolang als ik mij kan herinneren ben ik bezig met lijstjes bijhouden voor alles waar je maar een lijstje van kan bijhouden. Zo had ik een verlanglijst, een lijst met de boeken die ik wilde lezen, dingen die ik moest doen, huiswerk, leerwerk en ga zo maar door. 

Heel handig al die lijstjes maar niet als je ze her en der bewaard en geregeld kwijt bent.  Nadat jullie kennisgemaakt hebben met Charissa en Tessa leek het mij leuk als ook ik mijn verhaal doe. 

Paspoort

Naam: Maartje

Leeftijd: 21 jaar
Werk/studie: Medewerkster boekhouding en bedrijfseconomie deeltijd
Favoriete kleur: Pastel
Instagram: @maartjeplans

Dat kon beter

Nadat ik weer voor de zoveelste keer naar de bieb ging zonder mijn boeken-die-ik-nog-wil-lezen-lijstje was ik er klaar mee. Dit kon toch anders? Ik ging naar de plaatselijke boekhandel en kocht een Moleskine Notebook met lijntjes en begon hier mijn lijstjes in bij te houden. Gewoon op elke bladzijde een lijstje en de dingen die ik gedaan had of de boeken die ik gelezen had markeerde ik met een gele markeerstift. Ik voelde een bepaalde rust en ik en mijn gele markeerstift waren een goed team. Heel lang heb ik het gedaan op deze manier en dit gaf mij echt een georganiseerd gevoel. 

Ik weet nog dat ik op een gegeven moment op Pinterest naar voorbeelden zocht voor mijn hobby handletteren en ik na een aantal keer doorgeklikt te hebben op een fascinerende pagina kwam. Het was een prachtige 'books-to-read' pagina. Dit was een stuk leuker dan mijn Moleskine lijstje en ik ging me erin verdiepen. 

Verdwaald

Ik raakte al snel verdwaald in de wereld van Pinterest en kwam na heel wat klikken op dé pagina van Bullet Journalling. Dit wilde ik ook en heel snel! Hoewel dit natuurlijk ook gewoon in mijn lijntjes Moleskin kon kocht ik een dotted Moleskin hiervoor. Ik probeerde de mooiste pagina's na te maken maar dit ging natuurlijk helemaal niet. Daarnaast scheen de Moleskin echt belachelijk erg door en was ik dus meteen al klaar met deze hobby. Maar het bleef mij toch roepen dus ga ik het nog een kans, ik bekeek wat filmpjes op YouTube en kreeg weer iets meer zelfvertrouwen. 

Dit zijn de twee video's die ik mij kan herinneren maar als je zoekt op YouTube naar bullet journal dan vind je er heel veel. De eerste is van het kanaal Bullet Journal en is een filmpje van Ryder Caroll hemzelf. Het tweede filmpje is van het kanaal van Laura Steenks, zij is een Nederlands meisje die video's maakt over haar Bullet Journal. Aan haar video's heb je een hoop als je simpel wilt beginnen zonder te veel moeilijkheden, zeker een aanrader. 

Nieuwe Bullet Journal

Na het zien van een aantal filmpjes was ik er wel over uit dat ik een andere Bullet Journal moest hebben. Namelijk een Leuchtturm1917 want die had iedereen en dan zal het vanzelf een stuk makkelijker worden dacht ik. Ik bestelde er natuurlijk meteen eentje en begon er vol goede moed in. Maar de perfectionist in mij liet mij maar niet los en toen ik een foutje maakte werd ik gek. Geloof het of niet ik gooide mijn Bullet Journal weg en kocht een nieuwe na een foutje... dat kan ik nu echt niet meer geloven. Wel zonde, want ik was een heel eind in die Bullet Journal en had het leuk vergelijkingsmateriaal geweest. 

Hoe het nu zit? Nu bijna 1,5 jaar later heb ik bijna mijn legergroene Leuchtturm1917 vol en ben bijna toe aan een nieuwe. Hier ben ik trots op. Waarom? Omdat ik mijn perfectionisme een beetje heb kunnen loslaten en de bladzijde heb kunnen omslaan na een foutje. 

Welke supplies gebruik je?

Ik heb ondertussen een hele grote voorraad aan stickers en deze komen vooral bij Etsy en AliExpress vandaan. Maar ook bij winkels als Hema en Action. Ik heb ook een mooie voorraad aan washi tape maar dit gebruik ik eigenlijk veel te weinig. Ik heb heel wat fineliners en gebruik ze eigenlijk allemaal denk aan Staedtler, Micron en stabilo. Ook ben ik sinds kort grote fan van de Crayola Supertips. Gezien ik niet zo heel veel opberg ruimte heb bewaar ik alles in verschillende opbergboxen in lades van mijn bureau. 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn verhaal te lezen en schroom je vooral niet om jouw verhaal te vertellen in de reacties. 

 

 

Liefs Maartje! 

Als jullie nog artikelen weten die jullie graag willen lezen of spullen waar jullie een review van willen zien laat het dan zeker ook weten! 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Renate (dinsdag, 07 november 2017 15:28)

    Leuk om te lezen hoe je begonnen bent. En zoo herkenbaar. Altijd gek geweest op lijstje en een trigger voor statisstieken, van alles bij willen houden hihi. Ik ben benieuwd wat je volgende bujo wordt...
    Renate :)