· 

Wat te doen met stickers

Stickers kun je op allerlei manieren gebruiken in je Bullet Journal. Zowel ter decoratie als functioneel om bijvoorbeeld je afspraken te noteren. Je hebt verschillende winkels waar je stickers kunt kopen dus er is voor iedereens budget en smaak wel iets te vinden. Als je het mij vraagt zijn er twee categorieën stickers; decoratief en functioneel (maar dit is dan wel heel breed gezien). Zelf maak ik altijd een combinatie van allebei de categorieën en dat doen meer mensen. Dit is misschien juist wel heel erg leuk omdat het het geheel een beetje speels maakt.

Decoratief

Dit is veruit de meest gebruikte manier in Bullet Journal land, zeker wanneer je vindt dat je niet kunt tekenen en toch graag je Bullet Journal wilt decoreren en opvrolijken. Zelf gebruik ik stickers echt in alle maten, vormen en patronen. De meeste stickers heb ik momenteel bij AliExpress vandaan, maar ook bij Action en Etsy slaag ik steeds vaker voor stickers. 
Op Etsy koop ik toch wel vooral stickers voor mijn Erin Condren planner, maar van die kits gebruik ik ook geregeld stickers in mijn Bullet Journal. Nu ontstaat er bij het gebruik van stickers in de Bullet Journal wel vaak een discussie over of het niet het originele systeem van de Bullet Journal voorbij schiet en dit kan je natuurlijk vinden. Het originele idee is misschien wel dat je alleen een pen en een notitieboekje nodig hebt. In mijn ogen loop je bij het gebruiken van stickers niet het Bullet Journal systeem voorbij, maar voel jij je er niet lekker bij? Dan verplicht niemand je om stickers te gebruiken. 

Voorbeelden van mijn sticker gebruik

Voorbeelden van sticker gebruik uit de Bullet Journal Nederland groep.

Functioneel

Functionele stickers zijn niet alleen heel handig, maar brengen op een subtiele manier toch wat kleur en afwisseling van materialen in je Bullet Journal.  In dit thema heb ik nog niet zo heel veel stickers, maar ik laat je graag zien wat je hier allemaal mee kan doen. Dit kan je natuurlijk invullen hoe je zelf wil; alles is goed en niets is fout!

Op Etsy kan je voor elke bezigheid wel een planner sticker vinden. De uitleg over Etsy vind je hier. Zoek je bijvoorbeeld een icon voor de was, zoek dan op laundry planner stickers. Wil je stickers voor verjaardagen, zoek dan op birthday stickers. Zo kan je op Etsy echt een hele wereld aan stickers vinden. Ook op AliExpress kun je een hele hoop stickers vinden, maar daar vind ik het gericht zoeken naar stickers voor bijvoorbeeld de was iets moeilijker. Voor de categorie decoratie stickers kun je daar wel goed slagen voor een iets leukere prijs dan op bijvoorbeeld Etsy. 

Naast stickers kun je natuurlijk ook je Bullet Journal versieren met washi tape, lees hier!

Decoreer jij ook graag je Bullet Journal met stickers?  Ik hoop dat jullie hier een dosis inspiratie uit kunnen halen voor jezelf! 

Happy journalling! Liefs, Maartje

Reactie schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    Mariette (donderdag, 21 september 2017 10:07)

    Wat leuk mijn bujofoto erin te zien

  • #2

    Joke (donderdag, 21 september 2017 10:08)

    Yeeh, mijn foto staat er ook tussen, leuk � Heb as we speak net mijn daily gemaakt, heerlijke bezigheid alleen nu ook nog de taken uitvoeren die er op staan haha �

  • #3

    Bianca (donderdag, 21 september 2017 11:28)

    Nu ja, stickers zijn zeker mijn ding maar planner stickers e.d. vind ik wat duur via bvb etsy. Op den duur dacht ik steeds vaker. Volgens mij kan ik dit ook zelf maken. Dus ik denk dat ik dit maar ga doen. Voor eigen gebruik. �

  • #4

    Myung (vrijdag, 18 juni 2021 21:27)

    Alleen jammer dat het Engels is, ik ben van plan om volgende week de stickermaker te kopen, eigen stickers zijn toch het leuks, en dan meer gericht Nederlands.