· 

Wat te doen met washitape

Wanneer je online rondkijkt, komen er meters washitape voorbij. Het is dan ook verkrijgbaar in ieder denkbare kleur en patroon. Het wordt veel gebruikt om je Bujo mee op te fleuren, maar kan ook functioneel zijn. Ben je niet goed in zelf tekenen? Dan kan deze tape een uitkomst zijn om lekker wat kleur in je BuJo aan te brengen! Washitape kan ook erg handig zijn; het heeft mij in veel gevallen geholpen om schrijffoutjes weg te werken. In deze inspiratie-blogpost laat ik jullie zien wat je zoal kan doen met de meters gekleurde washitapes.

Let's roll

Er is zoveel aan washitape verkrijgbaar, dat er wel voor iedereen iets leuks bij zit. Heb je inmiddels een hoop rolletjes bij elkaar, dan is het wel zo leuk om er ook iets mee te doen. In het begin had ik echt veel washi, maar deed er amper iets mee; ik wist gewoonweg niet hoe ik met washi mijn BuJo kon opleuken. Al snel waren de eerste foutjes met schrijven een feit en washi was daarbij echt een oplossing. Daarnaast kun je een pagina die je eigenlijk wat tegen staat ermee verfraaien, het gebruiken om je weekly in dagen te verdelen, of als stukjes bij titels. Het is ook leuk om het te gebruiken bij het inplakken van bijvoorbeeld entreekaartjes of foto's. Dit laat ik hieronder zien:


Washitape bij color coding

We hebben het al eerder op onze blog besproken; het gebruik van kleuren op een functionele manier. Hierbij komt washitape goed van pas. Zo kun je bijvoorbeeld in je weekly vakjes maken van elk een kleur per onderwerp. Vervolgens kun je gewoon met je lievelingspen in het zwart schrijven, maar omdat bijvoorbeeld alles voor het huishouden in een blauwkleurig vak staat, heb je meteen overzicht. Dit is ook handig voor onderweg; zo hoef je niet allerlei kleuren pennen mee te nemen. 


Overzicht in je BuJo

De meeste Bullet Journals zijn uitgerust met een index, maar ondanks dat kan het nog steeds onoverzichtelijk zijn. Ook hier kan washi tape helpen! Zelf omrand ik de beginpagina van de maand met washi, zodat ik meteen het begin van de maand kan vinden. Dit is vooral handig wanneer je al een flink stuk van je BuJo vol hebt. Er zijn ook voorbeelden te vinden van het omranden van pagina's met collecties; elke collectie heeft dan dezelfde kleur washi. Mocht je het niet fijn vinden om de hele rand te beplakken? Gebruik dan alleen de hoekjes, dan is het ook gewoon zichtbaar! Hieronder heb ik nog een leuk filmpje van Alexandra Plans over het gebruik van washitape in je BuJo.

Zo veel meer leuks

Behalve het daadwerkelijk plakken van washitape in je BuJo, kun je er nog veel meer leuks mee doen. Maak bijvoorbeeld boekenleggers van washi, of gebruik het om van die leuke plannerclips te maken. Heeft de rug van je BuJo het bijna begeven? Beplak het met washi en je kunt er weer even tegen. De mogelijkheden zijn eindeloos! Dat is juist het leuke hieraan; zoveel kleuren, zoveel mensen en dus ook ontzettend veel toepassingen!

 

Wij zijn benieuwd hoe jullie washitape in je Bullet Journal gebruiken. Deel het gerust op onze pagina's of hieronder.

 

Liefs, Tessa

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Joke (de Bruijn - Braaksma) (woensdag, 20 september 2017 10:28)

    Leuk! Ik had laatst inderdaad ook een leuk filmpje gezien hoe je washi-tape functioneel in kunt zetten. 2 vliegen in 1 klap, leuk en handig! :-D
    groetjes Joke