· 

Verhuizen naar een nieuwe Bullet Journal

Iets meer dan een maand geleden was het tijd voor mijn nieuwe Bullet Journal. Als een kind zo blij was ik dat ik in een 'vers' boekje kon beginnen. Daar heb ik zo mijn eigen manier voor ontwikkeld en ik ga jullie uitleggen hoe je het makkelijkst kunt verhuizen naar een nieuw notitieboekje!

De voorpret

Voordat ik mijn nieuwe Bullet Journal mocht beginnen, heb ik eerst een memoblaadje geplakt op een pagina in mijn oudere Bullet Journal, wat verder vooruit in het notitieboek. Hier schreef ik op 'koop een nieuw notitieboek'. Zou ik dat niet hebben gedaan, dan was ik halverwege al in een nieuwe Bullet Journal gestart. Ook ben ik eens gaan nadenken over de goede en slechte punten van mijn huidige systeem. Wat werkte er? En wat bleek een misstap? Hier heb ik een aantal pagina's aan gewijd; zo had ik een heldere opzet voor mijn nieuwe boekje. Wat heeft het een heerlijk gevoel om met een schone lei te beginnen!

Een nieuwe start

Mijn nieuwe Bullet Journal had ik inmiddels al open gemaakt. Ik bepaalde de volgorde van spreads, zoals sommigen dat ook doen wanneer ze voor het eerst een Bullet Journal beginnen; met memoblaadjes markeerde ik wat ik waar wilde hebben. Daarnaast controleerde ik de volgorde nog een keer en wisselde ik het waar het volgens mij toch nog moest veranderen. Toen ben ik begonnen met het maken van mijn kalender en halfjaarlijks overzicht; zelf vind ik het erg fijn om ook de lange termijnplanning te hebben. Ook maakte ik vast de verjaardagsspread en mijn doelen voor de tweede helft van 2017. Ik begon al met de weeklies van juli uit te werken. Ondertussen gebruikte ik nog gewoon mijn huidige Bullet Journal.

En toen gebeurde er iets...

Ik was zo druk met werken en allerlei dingen dat ik niet eens foto's heb gemaakt van mijn juli weeklies en overige pagina's. Die kan ik nu ook niet meer laten zien want vorige week liet ik een flesje water over mijn nieuwe Bullet Journal vallen... Ik kon wel janken! Mijn boekje was letterlijk verzopen en niet meer te redden.. Wat vond ik dat erg! Maar erg lang had ik niet om er bij stil te staan omdat ik niet zonder mijn Bullet Journal kan, dus bestelde ik meteen een nieuwe. Een geluk bij een ongeluk is dat ik maar net 1 maand erin had staan en mijn collecties niet gemaakt had. Dus ik kon mijn hele verhuisplan weer opnieuw in gang zetten. De memoblaadjes kwamen tevoorschijn en er kwam geen flesje water meer in de buurt van mijn boekje! Dit keer besloot ik om mijn collecties achterin te gaan maken. Bij de vorige versie vond ik het echt irritant dat de collecties tussen de weeklies zaten. Hieronder zie je het resultaat van mijn nieuwe Bullet Journal (versie 2.0).

Mijn tips en trucs:

Het beginnen aan een nieuwe Bullet journal en het verhuizen vond ik een hele klus. Omdat ik al eerder bepaald had welke spreads ik toch niet mee wilde nemen, zorgde dat voor rust. Memoblaadjes waren mijn beste vrienden en een fles water mijn ergste vijand. Ik kon ruimte maken voor nieuwe ideeën en zo heb ik mijn augustus pagina omrand met washi tape; zo zie je meteen wanneer de maand begint. Mijn tip aan jullie is om vooral erover na te denken en een spread te maken met een soort Bullet Journal review; zo hoef je niet ineens dingen te verzinnen als je weinig tijd hebt. Ik hoop dat jullie iets aan mijn uitleg gehad hebben. Wellicht kunnen jullie deze tips wel gebruiken na het winnen van de Bullet Journal van Zamarra Kok bij onze Huge Give -Away! Je kunt nog meedoen tot vandaag 23.59 uur, dus wees snel! Ook ben ik benieuwd naar jullie verhuistips, die lees ik graag!

 

Liefs,

Tessa

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Maria (donderdag, 03 augustus 2017 10:41)

    Dank je wel voor de tips! Ik ga deze zeker nader bekijken of het wat voor mij is.

  • #2

    Mariska (donderdag, 03 augustus 2017 21:55)

    Top! Interessant stukje! Hoewel het nog een tijdje gaat duren voor ik aan een nieuwe begin, moet eerst eens mijn eerste halen :D

  • #3

    Vivian (zondag, 03 september 2017)

    Goed stuk! Ik vind het ook vaak een hels karwei om mijn bujo te verhuizen, maar het is ook leuk om lekker in een vers boekje te beginnen, dat boekje uit te kiezen, nieuwe tactieken te bedenken voor het plannen en versieren... die tip om een duidelijke opzet te maken van wat je erin wilt hebben vind ik ook erg goed!