· 

Review Bullet Journal Zamarra Kok + huge give away!

Al zolang ik mij kan herinneren heb ik een grote zwakte voor nieuwe spullen op plannergebied. Nog voordat de eerste recensies zijn geschreven heb ik het al in huis. Soms loopt dit uit tot grote teleurstellingen. Zo kwam ik ook in contact met Karakter Uitgevers toen zij de nieuwe Bullet Journal van Zamarra Kok presenteerde. Al heel snel groeide hier een hele leuke samenwerking uit en heb ik nu de nieuwe Bullet Journal voor mij liggen om deze te reviewen voor jullie. Kijken jullie mee? 

Wie is Zamarra Kok? 

Zamarra Kok is een ondernemende en inspirerende vrouw. Ze heeft al meerdere praktische boeken geschreven, maakt al 10 jaar de Organizing Agenda en schrijft daarnaast nog artikelen en blogs over opruimen en schoonmaken. Ook is ze een graag geziene gast in diverse tv-programma’s. Daarnaast schrijft Zamarra voor bladen als 101 woonideeën, Libelle, Margriet, Kek Mama en Vrouw. En alsof dat nog niet genoeg is geeft deze businessvrouw ook nog workshops en trainingen over organizen, huishoudmanagement en verkoopstyling aan bedrijven. 

Voor meer informatie klik hier.

Praktische informatie

De Bullet Journal is verkrijgbaar in twee leuke variaties; een met blaadjes en een met vogels. De Bullet Journal heeft 256 pagina's, waarvan 16 pagina's met informatie en voorbeelden. De cover is flexibel, maar lijkt van een stevig materiaal en daarnaast heeft de Bullet Journal een leeslint. Het notitieboekje is dotted en de puntjes staan ongeveer 5 mm uit elkaar. De prijs van deze Bullet Journal is €12,99. 

De pentest
De eerste vraag bij een nieuw notitieboekje is vaak hoe de kwaliteit van het papier is. Ik heb het papier even getest met de in mijn ogen meest gebruikte pennen. De kwaliteit van dit papier valt mij meer dan mee. Het papier voelt dik aan en zoals je ziet op de foto's is de ghosting met dit papier echt minimaal. Je ziet er wel wat van aan de achterkant, maar persoonlijk stoort dit mij niet. Wat mij wel meteen opviel bij het openen van dit notitieboekje was dat de puntjes vrij dik en en erg aanwezig zijn. Eerst dacht ik dat ik dit erg irritant zou vinden, maar zodra ik ermee aan de slag ging viel dit "probleem" weg. 

Op foto 1 zie je de voorkant van de pagina's. Op foto 2 zie je de rechterkant van foto 1, en op foto 3 zie je de linker pagina van foto 1. 

Hoe is het in gebruik? Wat valt je op? 

Om de Bullet Journal even goed te testen heb ik mijn maand opzet voor augustus in deze Bullet Journal gemaakt. Het eerste dat mij opviel was dat je niet op een bladzijde je maandoverzicht kan maken. De bladzijden hebben 27 hokjes onder elkaar staan en voor een maandoverzicht heb je er toch wel minimaal 31 nodig. Dit los je natuurlijk makkelijk op door het te verdelen over twee bladzijden, dan houdt je ook ruimte over notities, doodles of doelen. Ik kan mij voorstellen dat je dit wel als vervelend kan ervaren dus dat is wel iets waar je rekening mee moet houden als je van plan bent om deze aan te schaffen.  


Wat ik wel een heel mooi pluspunt vind is de kleur van het papier het is niet helemaal wit, zoals misschien lijkt op de foto's, maar het is meer créme wit. De kwaliteit is echt ontzettend goed en het papier is mooi dik. Net zoals in elk ander notitie boekje is er ook hier helaas wel wat ghosting maar ik heb wel eens duurdere notitieboekjes gezien die een stuk dunner papier hadden. 

Voordelen:

  • Leukere prijs dan bijvoorbeeld de Leuchtturm1917 of de Moleskine;
  • Mooi dik papier wat de kleuren mooi weergeeft;
  • Paginanummering;
  • Weinig ghosting;
  • Mooie vormgeving;
  • Inspirerende uitleg/voorbeelden achterin.

Nadelen: 

  • Blijft aan het begin moeilijk open liggen;
  • Te weinig vakjes onder elkaar voor een monthly log;
  • Het kan zijn dat je de donkere/grote puntjes als een nadeel ziet. 

Al met al vind ik dit een mooi vormgegeven notitieboekje dat helemaal thuishoort in de Bullet Journal-wereld. Het papier heeft zeker weten al mijn verwachtingen overtroffen. Hoewel ik aan het begin de puntjes te aanwezig vond werd dat naarmate ik erin bezig was minder en minder; het viel eigenlijk niet eens meer op. Ik zelf ben gewend om mijn monthly log op een pagina te doen, maar het went denk ik snel om dit op twee pagina's te doen en ruimte over te houden voor belangrijke dingen of doodles. Je moet er alleen rekening mee houden dat de bladzijden kleiner zijn dan de reguliere A5 formaten waardoor je minder ruimte hebt, maar dat lijkt mij voor de prijs van €12,99 geen probleem. Als ik deze Bullet Journal een cijfer moet geven zou dit een een mooie 8 zijn!

Tot slot! 
In samenwerking met Karakter Uitgevers mogen wij onze lezers 4 Bullet Journals van Zamirra Kok weggeven; 2 met het blaadjes design en 2 met het vogeltjes design. 

De voorwaarden; 

  1. Like onze facebookpagina zodat je altijd op de hoogte bent van onze nieuwe blogs;
  2. Reageer onder het bericht over deze blogpost met waarom je wilt winnen en welk design je dan het liefst zou willen winnen (klik hier) ; 
  3. En afwachten maar! Meedoen kan tot en met donderdag 3 augustus en we zullen dan in het weekend daarop de winnaars bekend maken op onze facebookpagina. 

Als je deze Bullet Journal al hebt laat dan zeker weten wat jij er van vindt. 

 

Happy Journaling, 

 

Liefs Maartje!

 

Ps; je moet dus reageren onder het facebookbericht, reacties onder de blogpost kunnen helaas niet mee doen. 

Reactie schrijven

Commentaren: 8
  • #1

    Nicole (maandag, 31 juli 2017 10:02)

    Wauw wat een leuke journals! Ik zou deze zeker willen winnen. Mijn mus bujo is nu halverwege, maar die bevalt toch niet helemaal, dus dit zou ideaal zijn om iets nieuws uit te kunnen proberen. En als ik eerlijk ben, ben ik ook van mening dat je nooit genoeg bujo spullen kunt hebben :)
    Die met de vogeltjes vind ik het mooiste

  • #2

    Eveline (LookAroundTheCorner) (maandag, 31 juli 2017 10:09)

    Ik zou graag een versie winnen voor mijn dochter, zij heeft gezien dat ik het echt heel leuk vind om te doen en dat het een hele goede hulp is voor mijn ADD en dus ook voor die van haar. Ik zou heel graag haar dit als verjaarscadeau doen. Dank je wel voor je goede recensie en je leuke blog.

    gr Eveline

  • #3

    Linda (maandag, 31 juli 2017 11:14)

    Ik zou graag het vogeltjes design willen winnen, ik ben nu druk in mijn mus voor mijn blog/privé maar zou er ook graag eentje voor mijn werk willen hebben aangezien ik daar nogal las heb van stress door het niet maken van logs en Daily logs

  • #4

    Maria (maandag, 31 juli 2017 12:51)

    Wat een leuke review. Ik was al aan het kijken voor de bujo bij Bol.com, maar kon de binnenkant niet zien. Ik zou deze graag willen winnen. Ik vind de licht blauwe ergggg leuk!

  • #5

    annaB (maandag, 31 juli 2017 14:17)

    Wauw wat een leuke journals leuk om te gebruiken en reuze handig
    Ik zou graag het vogeltjes design willen winnen

    Groetjes Anna
    italieganger@gmail.com

  • #6

    Anita H. (maandag, 31 juli 2017 15:51)

    Ik ga voor de versie met blaadjes. Waarom? Ik ben een ramp met plannen (heb ADD). Ik heb een kalender in mijn keuken en een agenda in mijn tas. Probeer zo vaak mogelijk te synchroniseren. Op de een of andere manier loopt het toch nog vaak mis. Sommige weken(!) zijn hopeloos. Ik heb niet de illusie dat zo'n journal al mijn problemen oplost op dat gebied, maar ik heb toch wel bepaalde verwachtingen.

  • #7

    Linda Raaijmakers (maandag, 31 juli 2017 21:00)

    Ik zou hier allemaal inspiratie in verwerken voor ons blog en natuurlijk de vele leuke dingen die ik meemaak en plan met onze tweeling Lucas & Eva :D Ik vind de lichtblauwe er mooi, maar de donkerblauwe zou ik ook erg blij mee zijn hoor dus je mag me verrassen hihi

  • #8

    Bianca (donderdag, 03 augustus 2017 15:05)

    Bedankt voor deze review. �