· 

Maris van CreaChick.nl vertelt...

We hebben natuurlijk een categorie "Een kijkje in de BuJo van..", maar deze editie is net iets anders! Maris van Creachick.nl vertelt over haar Bullet Journal verhalen. Lees je snel mee?

Ik ben Maris. Ik ben 30 jaar, getrouwd met Rick en moeder van twee lieve dochtertjes, Emily (7 jaar) en Mila (5 jaar). Iets meer dan twee jaar geleden ben ik een DIY blog begonnen, Creachick.nl, omdat ik het leuk vond om ergens mijn creativiteit te delen. Ik werd hier in de zomer van 2017 benaderd door Bruna, met de vraag of ik het leuk vond een keer een bullet journal uit te proberen en er iets over te schrijven op mijn blog. Mijn eerste reactie was: "Ahhh, dat is echt niets voor mij". Maar, omdat ik het toch een kans wilde geven, liet ik het opsturen, ging ik aan de slag en toen begon het grote probleem... Ik raakte verslaafd ;)

Bullet Journaling is namelijk onwijs leuk. Ik had dat echt niet verwacht. En zo kwamen er al heel snel meer washi tapejes in mijn kast, meer fineliners, stiften, lijm, stickers, noem maar op. Ik deelde foto's van mijn bullet journal op Instagram en besloot vijf maanden geleden om zelfs bullet journal video's voor YouTube te gaan maken. Want ik wilde deze passie nog meer delen dan alleen maar als een foto op mijn blog of op Instagram. En blijkbaar was ik niet de enige met deze passie, want mijn kanaal begon onwijs hard te groeien met super veel mensen die net zo enthousiast zijn over het bullet journalen als ik!

Inmiddels bullet journal ik nu zeven maanden en eigenlijk gaat er geen dag meer voorbij dat ik niet met mijn neus in dat boekje zit. Mijn bullet journal is in de loop der tijd wel wat veranderd, maar dat is ook logisch. Ik wist in het begin nog niet zo goed wat ik precies wilde doen, wat mijn stijl was en wat ik wel en niet handig vond om erin te gebruiken.

Tegenwoordig heb ik redelijk ontdekt dat het voor mij niet werkt om een bullet journal te gebruiken als een agenda, maar ik gebruik het zeker wel als planner. Dit is voor veel mensen wat onduidelijk als ik dat vertel, zeker als ze onbekend zijn met bullet journaling, maar zie het zo: Afspraken zet ik er niet in, maar video's die ik wil maken, taken die ik per dag wil doen (zoals huishouden, werk, dingen die ik moet regelen voor de kinderen, etc.) plan ik er in. En daarnaast gebruik ik het ook als een dagboek, want ik vind het heerlijk om later terug te lezen wat ik ook alweer allemaal had meegemaakt.

Mijn favoriete notitieboek is een Leuchtturm 1917 dotted. Dat is ook het boekje dat ik nu gebruik voor mijn bullet journal. En ik vind het heerlijk om me uit te leven met plaatjes, washi tape, stickers en pennen. Ik kan ook echt niet zonder mijn Action lijmroller, micron PN pen en mijn printer. Dat zijn denk ik echt wel mijn favoriete bullet journal supplies op dit moment.

Voor de mensen die nog niet zo bekend zijn met bullet journaling, of pas net zijn begonnen, wil ik als tip geven: Begin gewoon. Ik weet nog van mezelf dat ik super bang was om te beginnen, want dat kon ook beteken dat ik foutjes ging maken en dat mijn boekje lelijk zou worden. Maar dat is zo zonde. Want, je gaat je eerste boekje toch niet zo maken als je zou willen en je gaat ZEKER fouten maken. Doe ik nog steeds. Dus zie het als je oefen bullet journal. Ga lekker ontdekken, probeer wat uit, alleen dan ontdek je wat jij prettig vindt, fijn vindt werken en wat voor jou een handig systeem is. Want voor iedereen is dat weer anders. En dat ontdek je niet, als je je boekje als een leeg notitieboek in de kast laat staan. Gewoon doen en lekker van gaan genieten.

Mocht je het leuk vinden: je kan mijn volgen op YouTubeInstagram en uiteraard op Facebook. Zie ik je daar?

Liefs, Maris

Reactie schrijven

Commentaren: 23
  • #1

    Bianca (vrijdag, 30 maart 2018 10:48)

    Ontzettend leuk om je verhaal ook hier te lezen, Maris!
    Door jou krijg ik super veel inspiratie.
    Mijn middelste zoon inmiddels óók!�

  • #2

    Bertine (vrijdag, 30 maart 2018 10:57)

    Schitterend zeg! Ik moet nog even oefenen �.

  • #3

    Amelia (zaterdag, 31 maart 2018 14:48)

    Ik het eigenlijk om zulke blogs te lezen heel erg leuk en ik leer der van dus bedankt

  • #4

    fente (maandag, 20 april 2020 20:02)

    dank u
    voor de tips
    heb jij ook pinterest ?

    GR: fente

  • #5

    Iris (dinsdag, 03 januari 2023 00:17)

    Ik hou super vil can tekenen❤❤❤❤❤����

  • #6

    Jake (zondag, 30 april 2023 20:46)

    Ik ben verliefd op Emily hoe oud is ze nu ? ik ben 11 groeten met kus aan Emily van jake

  • #7

    �Katten zijn lief� (zondag, 14 mei 2023 13:18)

    Ik ben echt een fan van jou en je familie☺️ love you ☺️

  • #8

    Peppa big fan (woensdag, 24 mei 2023 20:47)

    Jullie zijn fucking bitches met je goed tekenen ik haat je familie maris fuck you Rick Dick. Emily de penis . En maris pis

  • #9

    Dikke pik (maandag, 17 juli 2023 17:56)

    Dikke fucking kut dikke penissen




  • #10

    Prive (zaterdag, 12 augustus 2023 12:52)

    Ik hou van jullie filmpjes ik be super fan en wij zijn haast het zelfde ik ben even oud als Maris man man. Is even oud als Rick en min oudste dochter is even oud als Emely en mijn jongste dochter is even oud als Mila en mijn jongste dochter heet ook Mila❤️!!

  • #11

    Hou tot fff je mond (maandag, 18 september 2023 20:56)

    Hou zelf ff je fucking mond dicht het slaat echt nergens op op dit moment ben je zelf een beetje raar

  • #12

    Creachick fan (dinsdag, 19 september 2023 19:53)

    Mila haar lievelings woord is tog slay,Maar slay betekent doden zoek maar op heb nog een fijne dag.

  • #13

    Creachick fan (dinsdag, 19 september 2023 19:56)

    love maatje familie en recpect ❤️❤️❤️❤️❤️���

  • #14

    Djamilaxoxo_fan (zondag, 05 november 2023 21:16)

    WoW jij bent zo cool r espect naar heel je familie��������❤️❤️❤️❤️�����������������❤️❤️❤️�������������������❤️❤️❤️❤️❤️❤️����������������������������❤️❤️❤️❤️❤️������������������❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️������������❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️������������������❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️�����

  • #15

    Hghbdgjg (maandag, 20 november 2023 15:24)

    Lalalalalalalalalalalalalalalalalalalalaalalalalalalalalalalalalalalalalalalal









  • #16

    Rachelle (vrijdag, 12 januari 2024 18:52)

    Ik vind je echt geweldig leuk ook met Emily en Mila en ik vind Rik ook altijd zo grappig !!

  • #17

    lilly van meel (zondag, 14 januari 2024 16:04)

    Creachick ik vind je heel lief en heel leuk maar ik heb heel veel dingen van je ik heb schetsboek, stickers, stiften, stempols, doeboek, journal, kleurboek 2, potloden en fainlainers, washitape en dat is het maar ik kijk ook jullie vidio's en die zijn echt de leukste die ik al heb gezien wij kijken jullie elke avond als wij gaan slapen en mijn mama ook mijn zus heeft ook heel veel van jullie ohuhu markers hebben we ook en ik wil ook heel graag jullie agenda hebben en jullie etwi ik wil alles van jullie hebben maar ik mag niet ik woon in belgie Tulpenstraat09 2560 Nijlen

  • #18

    Jerom Michiels (donderdag, 25 januari 2024 07:35)

    Ik vind jouw video heel erg mooi maar hun je is naar belgië komen

  • #19

    ¥una♡♤ (maandag, 11 maart 2024 08:17)

    Slay betekend niet doden! Dat betekent wow wat een mooie outfit heb je aan, wow zoo cool�!

  • #20

    Fien (zondag, 14 april 2024 20:45)

    Hoe oud is Mila ik vind het niet op internet ik ben 9 ik vind jullie de beste van de wereld

  • #21

    Creachick fan✌� (maandag, 15 april 2024 08:16)

    Slay betekent doden zoek op dan

  • #22

    syrah (dinsdag, 23 april 2024 15:42)

    ik ben begonnen met het oefenen van tekenen enzo door jou creachick LY

  • #23

    love creachick (woensdag, 24 april 2024 19:44)

    ah wat leuk bedankt voor de tips!!

    Xx mij