· 

Nieuwe weekly

Het is weer tijd voor een nieuwe blogpost en vandaag laat ik jullie mijn nieuwe weekly zien die ik deze week voor het eerst uitprobeerde. Ik was toe aan een aanpassing in mijn vrij standaard weekly. Gedurende de week merkte ik bijvoorbeeld dat ik te weinig ruimte had om te plannen de ene dag maar de andere dag juist weer heel veel ruimte over. Kijk je mee? 

Wat heb ik gebruikt?

Natuurlijk heb ik deze planning ook weer gemaakt in mijn Leuchtturm1917 maar dit kan uiteraard in elk notitieboekje. 

Daarnaast gebruikte ik een lichtroze Crayola Supertips, deze stiften hebben helaas geen nummers maar hij zat in de verpakking van 50 kleuren maar dit kan je ook bijvoorbeeld met een Tombow dual-brush maken of de Stabilo stiften. De feestdagen heb ik geschreven met een Staedtler triplus fineliner maar ook dit kan met elk merk fineliner natuurlijk. Ik ben begonnen met een zwarte Inkjoy balpen van Papermate en eindigden met een Inkjoy gelpen van Papermate. Daarnaast vond ik het een leuk moment om een beetje te spelen met de onderstaande pakketten van de Action. De washi tape komt overigens van AliExpress en dan heb ik volgens mij alles benoemd. 

In mijn spread van deze week heb ik enkel wat dingen van de zwarte versie gebruikt maar alle vier de edities zijn absoluut de moeite waard! Mocht je benieuwd zijn wat er in zit: 4 keer die-cut papier, 8 keer A4 double sided pattern paper, 8 keer papier tags ( met gold foil ) , 8 keer A5 double sided pattern paper, 2 stickervelletjes, 4 veren en een draadje en elke editie heeft natuurlijk zijn eigen design. 

Op naar de weekly

Wat ik het fijnst vind aan deze spread ten opzichte van mijn oude spread is dat ik elke dag de ruimte kan gebruiken die ik wil gebruiken. Waarom had ik behoefte aan meer ruimte zal je denken? Ik merkte dat ik op een punt zat dat ik mijn Bullet Journal niet meer gebruikte voor mijn productiviteit maar uit gewoonte. Ik vulde mijn taken groot in zoals bijvoorbeeld kamer opruimen of huiswerk maken en dan was de taak te groot waardoor ik gedemotiveerd raakte en er uiteindelijk helemaal niet aan begon. Toen leerde ik dat het beter is om taken te verdelen in kleinere taken. Op deze manier wordt je grote taak behapbaar en zie je er minder tegen op. Daarnaast werkt het motiverend als je een kleine taak kunt afvinken en ga je sneller door naar de volgende. Zo heb ik deze week vier dingen gedaan die ik al weken voor mijzelf uitschoof. 

Daarnaast geeft deze manier van plannen elke dag de ruimte voor alle mogelijkheden die je maar kunt bedenken. Zo kan ik op deze manier meer stickers uit mijn stash gebruiken omdat ik elke dag de ruimte kan nemen die ik wil gebruiken en niet elke week maar de ruimte heb voor maar een sticker bijvoorbeeld. 

En hoe ziet het er uiteindelijk uit?

Ik dacht dat jullie het misschien wel leuk zouden vinden om ook het eindresultaat van mijn weekly te zien. Hieronder kan je zien hoe ik hem gebruikt heb en dat ik mijn to do's zo uitgebreid mogelijk heb beschreven. Dit hielp mij om productiever te zijn en meer gedaan te krijgen. 

In het geval dat je benieuwd bent waar de stickers vandaan komen: 

- Het lezende meisje op de eerste foto komt bij deze shop vandaan op Etsy, zij heeft echt de meest geweldige stickers in deze stijl en ik gebruik ze erg graag. Het geeft een persoonlijke touche aan je pagina's: RedLyrics 
Het duurt bij deze shop misschien wat langer voor het bij je thuis is maar ze zijn allemaal het wachten waard! 

- De sticker van het meisje in haar pyjama (hoe schattig!) op de tweede foto komt van deze shop: FoxAndCactus 

- De sticker van de emotis met paaseieren is van een van mijn favoriete shops op Etsy namelijk: TheCoffeeMonsterzCo

Deze shop heeft echt de meest schattige stickers als je het mij vraagt. En voor elke gelegenheid of activiteit is er wel een emotis verkrijgbaar! 

 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om op deze manier mijn nieuwe weekly te zien. Ik ben er erg blij mee en blijf het zeker op deze manier plannen. Heb jij al planner peace met je weekly? Of ben je ook toe aan iets nieuws? Laat het hieronder zeker weten, en voel je zeker vrij om deze na te maken. Tag je mij wel even op Instagram als je hem deelt? @maartjeplans 

 

Ik wens je nog een fijne tweede paasdag, 

 

Heel veel liefs, 

Maartje 

Reactie schrijven

Commentaren: 0