·

Review: Bullet Journal van Inspirerend Leven

Een tijd geleden heb ik de Bullet Journal van Inspirerend Leven mogen ontvangen en de kans gehad om deze te reviewen. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! We zijn altijd benieuwd naar nieuwe notebooks voor Bullet Journalling en delen ook graag onze ervaringen met jullie. Daarom vandaag een review van dit notitieboek!

Over Inspirerend Leven

Inspirerend Leven is een online inspiratieplatform voor iedereen die behoefte heeft aan bewustwording, kracht en verbinding. Dagelijks bereiken zij tienduizenden mensen met hun artikelen. Je kunt daar informatie vinden, je laten inspireren, je eigen hersenspinsels delen en in contact komen met gelijkgestemden. Meer informatie over dit platform is hier te vinden.

Algemene informatie

Het boekje is in 2018 uitgebracht door uitgeverij Ankh Hermes. Het boekje heeft 196 pagina's en de afmetingen zijn 22,1 x 16,6 x 1,7 centimeter. De pagina's bevatten stippen. Het notitieboek is te koop op Bol.com voor €11,99.

Op het eerste gezicht

Het design van dit notitieboek is prachtig! Heel erg rustgevend, wat super goed past bij de sfeer van het online platform. Binnenin het boekje is wat tekst te vinden, zoals de voorpagina en een paar pagina's met uitleg achterin het boekje. Verder zijn er geen voorgedrukte pagina's in het boekje. De opmaak van de voorgedrukte pagina's is supermooi en erg subtiel. Het boekje heeft geen elastiek om het dicht te houden, maar wel drie leeslintjes. De pagina's zijn gestipt en de stippen zijn best wel groot en dik. Dit kan positief zijn als je de stippen van de Leuchtturm bijvoorbeeld slecht kan zien! Er zijn 49 vakjes van boven naar beneden en 36 vakjes van links naar rechts. Dit zijn in vergelijking met de Leuchtturm heel veel vakjes! De vakjes zijn 4 millimeter (in vergelijking met de 5 millimeter van Leuchtturms). Het boekje heeft een softcover.

In gebruik

Tijdens het gebruiken van dit notitieboek heb ik een aantal voor- en nadelen ondervonden.

Voordelen: Het boekje heeft erg dikke stippen, wat handig is als je duidelijk de stippen wil zien in jouw notitieboek. Ook zijn er erg veel vakjes; makkelijk om veel verschillende lay-outs te maken! Ik vind het design en de voorgedrukte pagina's in dit notitieboek supermooi; het is netjes afgewerkt. Ook de drie leeslintjes zijn ideaal! Tevens vind ik het erg positief  dat de uitlegpagina's aan het eind van het boekje zijn gedrukt en niet, zoals bij de MUS Bullet Journal bijvoorbeeld, voorin. Tot slot schrijf je er heel erg fijn in: er is weinig sprake van ghosting en fading (zoals je ziet op de onderstaande foto's).

Nadelen: Helaas heb ik ook een aantal nadelen bij dit boekje. Hou in gedachten dat dit altijd subjectief is en dat jij dit misschien anders kan ervaren! De dikke stippen en de relatief kleine vakjes zorgen ervoor dat de pagina al heel snel heel "druk" lijkt. Ik gebruik zelf een Leuchtturm en die pagina's zien er veel rustiger uit doordat de stippen hier bijna niet zichtbaar zijn. Ik ervaar dit dus als een nadeel, maar nogmaals; een ander persoon kan dit als een groot voordeel zien! Daarnaast blijft het boekje niet open liggen. Het notitieboek klapt meteen dicht en blijft op geen enkele manier open liggen zonder hem vast te houden (zie onderstaande foto's). Verder was de pen test ook niet super positief; er is dan wel nauwelijks ghosting, maar de kleuren vallen een beetje weg door de dikke stippen. Daarnaast zijn bijvoorbeeld mijn gele en roze brushpennen amper te zien op het papier. Heel erg jammer!

Conclusie

Voor mij zou de Bullet Journal van Inspirerend Leven geen match zijn. Ik denk dat dit komt doordat ik veel andere notitieboeken heb gezien en in gebruik heb gehad. Als ik deze notitieboeken vergelijk met dit exemplaar, ervaar ik meer nadelen dan voordelen. Echter kan het voor nieuwe Bullet Journallers die nog niet zo heel veel ervaring hebben juist een goede basis bieden! Er staat duidelijke uitleg in, de stippen zijn goed te zien en de prijs is ook erg fair. Daarnaast is het prachtige uiterlijk natuurlijk een groot voordeel. Conclusie: voor mij is dit niet hét notebook, maar misschien voor jou wel!

Liefs, Charissa