· 

Review fotoboeken van Fotofabriek.nl

Naast Bullet Journaling zijn wij ook druk bezig met het maken van mooie foto's en deze twee hobby's zijn ook ontzettend goed te combineren! Foto's maken jouw Bullet Journal natuurlijk lekker levendig. Toch is het leuk om al je foto's bij één te hebben en dit op een leuke manier vast te leggen. Wij ontvingen van Fotofabriek.nl de mogelijkheid om een fotoboek te bestellen, te testen en te reviewen. Hieronder lees je over onze ervaringen met deze website en hun producten.

Wie/wat is Fotofabriek?

Fotofabriek is onderdeel van een full-service reclamebureau en digitale drukkerij. Op hun website bieden zij een gratis software waardoor jij op een hele makkelijke en snelle manier vorm kan geven aan producten zoals een fotoalbum verjaardagskalender, canvas, wenskaarten, agenda of een van de vele andere fotoartikelen. Het assortiment is zo ontzettend groot waardoor er voor iedereen iets bij zit aan de wensen voldoet. In de afgelopen jaren hebben zij ook verschillende prijzen gewonnen voor de beste fotoboeken leverancier, waaronder die van AVROTROS Radar. Dat belooft veel goeds!

Wat hebben wij besteld?

Wij hebben allebei gekozen om een hardcover, liggende A4 fotoboek te bestellen. Onze fotoboeken bestaan uit 24 pagina's, maar er passen makkelijk veel foto's op één pagina! 

Hoe was onze ervaring op de website?

Maartje: "Het begon al bij het kiezen van het fotoalbum wat ik wilde laten drukken. Er is zo ontzettend veel keuze in vormen, maten en materiaal dat ik het erg moeilijk vond. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de liggende A4 met een hardcover. Het was aan het begin even wennen aan de software die de fotofabriek aanbiedt, maar al gauw raakte ik eraan gewend en merkte ik hoeveel kanten je er eigenlijk mee op kan. Elke bladzijde werd zo een feestje, zeker met hier en daar een kleine decoratie van de website."

Charissa: "De website is erg duidelijk! Je wordt goed begeleid, alles is makkelijk te vinden en het is erg gebruiksvriendelijk. Zelf heb ik niet de software voor het maken van de fotoboeken gedownload, maar mijn fotoboek in elkaar geknutseld via de webversie van de software. Ook hier had ik superveel mogelijkheden en was het erg makkelijk om mijn fotoboek naar mijn smaak samen te stellen."

Hoe is het product?

Maartje: "Ik was bij sommige foto's een beetje bang dat de kleuren van de foto's niet mooi zouden uitkomen in het album. Ze zijn tenslotte gemaakt met mijn spiegelreflexcamera en veel websites kunnen die kwaliteit niet zo goed aan. Deze gelukkig wel! Het album voelt stevig en kwalitatief ontzettend goed aan. De kleuren springen er goed uit. Het leukste aan de software vind ik dat je elke bladzijde er anders uit kan laten zien en zo een speels album kunt maken in plaats van zoals altijd dat elke bladzijde er hetzelfde uit ziet. Ik heb al best wel vaak een fotoalbum gemaakt online, maar deze kwaliteit is beduidend beter. De kleuren komen zo ontzettend mooi tot zijn recht in het album."

Charissa: "Ik ben mega tevreden over de kwaliteit van het fotoboek! De buitenkant is super stevig, het papier is lekker dik en de kleuren van de foto's zijn fantastisch. Persoonlijk heb ik niet zoveel versiersels en leuke plaatjes erbij gedaan; ik heb me juist gefocust op de foto's. Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de foto's dan goed is, en dat is het zeker! Mijn vriendinnen waren erg jaloers op mijn vakantiefotoboek, ze willen er nu zelf ook één haha!"

Jullie zijn wel erg positief! Zijn er ook nog minpuntjes?

Charissa: "Eigenlijk vrij weinig, haha! Er waren twee dingen waar ik tegenaan liep, maar daarbij moet ik zeggen dat ik de webversie van de software heb gebruikt (dus wie weet zijn deze opties er wel met de download-versie!). Ik vond het jammer dat je niet de achtergrond van alle pagina's tegelijk kon veranderen; ik wilde namelijk elke pagina dezelfde achtergrond geven, maar moest dit per pagina veranderen. Deze optie zou van mij nog toegevoegd mogen worden."

Maartje: "Ik sluit mij hieraan bij Charissa. Ik was eerder vergeten om de pagina's een achtergrondkleur te geven en toen ik het bij eentje deed, ging ik ervan uit dat het automatisch bij allemaal veranderd zou worden. Gelukkig had ik nog even gecontroleerd, want dat was niet het geval."

Hoe zat het met de service van Fotofabriek.nl?

Maartje: "Het contact van deze samenwerking verliep vooral via Charissa, dus daar heb ik niet zo heel veel van meegekregen. Wel had ik per ongeluk via de website een roze randje om mijn voorkant gecreëerd (vraag me niet hoe haha). Hier kregen wij heel netjes een mailtje over met de constatering van het roze randje aan de bovenkant van de kaft en of ik een nieuwe gedrukt wilde hebben. Dit hoefde van mij niet per se en ik vind het er nu juist leuk uit zien. Wel vind ik het van een website heel erg netjes dat ze eventjes mailen en laten merken dat ze ook daadwerkelijk een bepaalde kwaliteit naleven."

Charissa: "De service was écht top! Niks op aan te merken. Nadat ik een orderbevestiging via de mail kreeg ging het drukken van het fotoboek beginnen. Meteen dezelfde dag kreeg ik een mail met de naam "Filmpje van jouw fotoboek", waarin het proces van het afdrukken van de fotoboeken te zien was. Superleuk en interessant om te zien; een hele leuke toevoeging aan de service! Vervolgens kregen we dus een e-mail over de roze rand waar Maartje zojuist over vertelde; deze afhandeling was super netjes en zeker klantvriendelijk. Twee dagen nadat de bestelling was geplaatst, kreeg ik een mail dat de order onderweg was met daarbij een TrackAndTrace code. De fotoboeken waren snel binnen! Grote pluim voor de service dus :)."

En dan.. de conclusie!

Maartje: "Mijn algemene indruk is echt ontzettend goed. Ik heb ervaring met meerdere fotoservices, maar deze heeft op dit moment echt mijn voorkeur. De levering is snel en netjes en de kwaliteit is echt ontzettend goed. De volgende keer zal ik zeker weer bij Fotofabriek.nl bestellen!"

Charissa: "Ik zou zeker nogmaals iets bestellen bij Fotofabriek.nl. De kwaliteit van de producten is supergoed en daarbij komt dan nog de snelle en nette service. Voor mij is dit zeker een aanrader!"

Natuurlijk kan je nog veel meer fotoproducten bestellen op Fotofabriek.nl, dus neem snel een kijkje op de website! Wil jij ook graag een fotoboek bestellen? Klik dan hier!

Lees hier nog 5 geheime tips voor hun software! 

Heel veel liefs, Charissa en Maartje

Reactie schrijven

Commentaren: 0