· 

MUS Creatief viert Febujoari + winactie!

Februari is door MUS Creatief bekroond tot Fe“BuJo”ari, dus deze blog wordt speciaal geschreven over MUS Creatief. Dit bedrijf, onderdeel van Uitgeverij BBNC, is op de Nederlandse markt erg bekend om hun prachtig vormgegeven notitieboekjes die perfect zijn om te Bullet Journallen. Vandaag laten we zien wat MUS allemaal te bieden heeft en geven we je een kijkje in de producten van MUS!

Wie of wat is MUS?

MUS Creatief, ook wel bekend als gewoon MUS, is een onderdeel van Uitgeverij BBNC. MUS is het kindje van de grote uitgeverij die zich vooral bezighoudt met de creatieve kant van boeken en stationery; denk bijvoorbeeld aan handletterboeken, boeken over creatief zijn met stenen, kleurboeken voor volwassenen en natuurlijk hun uitgebreide collectie aan Bullet Journal spullen. MUS is op gebied van Bullet Journalling een grote naam op de markt, aangezien zij de allereerste speciaal hiervoor gemaakte notitieboeken op de markt hebben gebracht in Nederland.

Wat biedt MUS aan?

De bekendste producten van MUS zijn toch wel hun “Mijn Bullet Journal” notitieboeken. Deze notitieboeken vallen op doordat de vormgeving fantastisch is en doordat het Bullet Journallen nét iets makkelijker maakt. Voorin de notitieboekjes is een kleine handleiding te vinden zodat je meteen aan de slag kan. Daarnaast zitten er al een aantal voorgedrukte pagina’s in, zodat je direct kan beginnen en niet hoeft te stressen met “Hoe begin ik nou in hemelsnaam?!”. MUS heeft ontzettend veel mooie designs uitgebracht en het is dus een moeilijke opgave om te bedenken welke je nou eigenlijk aan wil schaffen.. Zoveel keuze!

Naast de notitieboekjes biedt MUS nog meer Bullet Journal tools aan, zoals de Bullet Journal Crash Course (waar we al eerder een blog over hebben geschreven), de Bullet Journal Tool Kit, en ga zo maar door. Alle producten van MUS zijn betaalbaar en een goede basis om mee te beginnen, wat ervoor zorgt dat ook beginnende Bullet Journallers aan de slag kunnen met dit handige systeem.

Wat is febujoari?

MUS vondt dat het tijd was geworden om bullet journalling een maand lang in het zonnetje te zetten. Waarom? Omdat het een prachtig systeem is, waar veel mensen dagelijks hun creatieve ei kwijt kunnen, waar veel mensen hun leven wat beter kunnen door organiseren, en waar veel mensen elkaar ook dagelijks mee inspireren. Wekelijks organiseren zij leuke challenges in de Bullet Journal Facebookgroep en geven ze leuke prijzen weg. Ook zullen er leuke winacties worden georganiseerd op de Facebook van MUS Creatief en verschijnen er regelmatig (gast)blogs op de website van MUS. Daarnaast vinden er door het hele land diverse workshops plaats in de deelnemende boekhandels. En, als klap op de vuurpijl: deze zelfde deelnemende boekhandels geven bij de aanschaf van een Mijn Bullet Journal van MUS een leuk cadeautje weg! 

Winactie!

Natuurlijk valt er ook hier wat te winnen! MUS Creatief heeft namelijk een Bullet Journal naar keuze, de Bullet Journal Crash Course en de toolkit beschikbaar gesteld voor de lezeressen van Bullet Journal Fans! Wat moet je doen om deze prijs te winnen? Plaats een reactie onder deze blog met welk element uit jouw Bullet Journal jij écht niet kan missen. Wat is voor jou heel belangrijk om bij te houden? Wij willen het graag weten! Meedoen kan tot 28 februari 2018 en daarna zal de winnares bekend gemaakt worden via onze Facebook-pagina. Heel veel succes!

Heel veel liefs,

Charissa

Reactie schrijven

Commentaren: 27
  • #1

    Mirjel (maandag, 12 februari 2018 20:38)

    Wat ik echt niet kan missen zijn de ‘dotjes’.
    Alle puntjes op de bladzijdes zorgen voor een super strakke en veelzijdige indeling!
    Daarnaast kan ik natuurlijk niet meer zonder mijn daily’s!
    Ik kan me niet meer voorstellen ooit nog terug te gaan naar een gewone agenda...!

  • #2

    Esther Edens (maandag, 12 februari 2018 20:56)

    Wat ik belangrijk vind aan mijn bullet journal is dat je helemaal naar je eigen zin kan maken. Of je nu wilt bijhouden welke series je leuk vindt of hoeveel nieuwe Posts je hebt geplaatst en wat de effecten daarvan zijn. Wat vooral fijn is, is dat het mijn ding is. Het is mijn dagboek, mijn backup, mijn privé-leven, maar ook heerlijk om na een jaar weer op terug te kijken.

  • #3

    Mariska (maandag, 12 februari 2018 20:57)

    Wat ik niet kan missen...mijn to do trackers...ze houden me bij de les

  • #4

    Marieke (maandag, 12 februari 2018 21:01)

    Wat ik echt niet kan missen in mijn Bullet Journal is de creatieve vrijheid die ik er in kwijt kan. Vroeger tekende en knutselde ik áltijd en nu heb ik eindelijk weer een manier gevonden om dat te kunnen doen. Ik ben zo een paar uur bezig en kan dan uiteindelijk zo blij worden van de resultaten.

  • #5

    Priscilla (maandag, 12 februari 2018 21:08)

    Naast het feit dat je je bullet journal kunt invullen en vormgeven zoals jij wilt en dus volledig persoonlijk kunt maken... kan ik echt niet zonder mijn monthly’s! Niet alleen geven zij mij een helder maandoverzicht, maar ik gebruik ze meteen als goal trackers om een duidelijk overzicht te hebben wanneer ik aan mijn doelen gewerkt heb en dus aan het einde van de maand kan zien hoe vaak. Zo kan ik precies zien wat ik eventueel nog moet doen of kan doen, of nodig heb, om mijn doelen te behalen �
    Ik hou echt van mijn eigen systeempjes! Lekker rustig in mijn hoofd :D

  • #6

    Kirsten (maandag, 12 februari 2018 21:17)

    Wat ik echt niet kan missen in mijn bullet journal is de ontdekking van creativiteit. Een nieuwe hobby waardoor ik even mijn persoonlijke situatie los kan laten en focussen op iets wat ik leuk vind om te doen.

  • #7

    Corien (maandag, 12 februari 2018 21:36)

    Wat ik niet kan missen zijn de dots in mijn MUS, zij zorgen ervoor dat ik een mooie strakke indeling uit de losse pols kan maken. ☺️

  • #8

    Suzanne (maandag, 12 februari 2018 21:42)

    Onmisbaar is voor mij de creativiteit die ik in mijn bullet journal kwijt kan: zowel het naar eigen inzicht vormgeven van de journal als het tekenen en schilderen! Ik kijk daar elke dag weer naar uit. Verder is voor mij de habit tracker onmisbaar! Daardoor kan ik kleine doelen stellen en door het bijhouden in de tracker mijn gewoontes bijhouden eb i slijpen. Dat helpt mij heel erg!

  • #9

    Bertine (maandag, 12 februari 2018 21:43)

    Mijn bujo van Mus doet vooral dienst als reading journal. Al mijn boeken en leesavonturen overzichtelijk bij elkaar, love it!

  • #10

    Melissa (maandag, 12 februari 2018 22:22)

    Hetgeen wat ik absoluut niet kan missen is mijn hoofdpijn tracker, hierin kan ik perfect bijhouden wanneer en hoe heftig de mirgraine optreedt, na een aantal onderzoeken, tabletten en een bril nog steeds niet achter wat er nu precies is. In mijn bulletjournal kan ik heel creatief en netjes deze tracker bijhouden en gemakkelijk meenemen naar de huisarts
    ������

  • #11

    Beyza (maandag, 12 februari 2018 23:07)

    De kleur! Zonder kleur zou het heel saai zijn, ook vind ik dat je met kleur je emoties goed op papier kan zetten. Kleur zorgt er ook voor dat je tekening wonderbaarlijk goed van het papier af springt. Als er geen kleur zou zijn, zou er waarschijnlijk ook geen bujo zijn voor mij. Volgens mij ben ik ook niet de enige die zo denkt.

    Liefs Beyza Inci

  • #12

    Vandepoele saskia (dinsdag, 13 februari 2018 03:46)

    Ik hou super van de dotjes deze maken hey super makkelijk.kan je zelf doen wat je wilt. Mijn kids maken er ook al en vinden het super dat je het zelf kan doen. Nu zoeken wij iets toepasselijk voor onze foto's een kader hier en der...duimen omhoog voor de actie

  • #13

    Vera Van Den Eynde (dinsdag, 13 februari 2018 11:15)

    Ik ben heel blij met het systeem bujo omdat ik nu niet meer mijn gemaakte lijstjes kwijtspeel. Alles is mooi opgemaakt in mijn bujo en die raak ik niet kwijt. Ook vind ik het leuk dat er zoveel leuke filmpjes en foto's gepost worden om je journall naar eigen smaak en gecopycat (zullen we maar zeggen) leuk te maken.

  • #14

    Anita H. (dinsdag, 13 februari 2018 23:43)

    Ik heb nog geen ervaring met bullet journals en ik vind het lastig om hier een goed antwoord op te geven. In elk geval: ik ben een gigantische chaoot en ik vergeet heel vaak afspraken en deadlines. Ik denk dat zo'n bullet journal me erg van dienst kan zijn wat dat betreft.

  • #15

    Karin vdB (woensdag, 14 februari 2018 15:33)

    Wat ik niet kan missen van mijn Bullet Journal is de vrijheid. Ik ben altijd slecht geweest in het bijhouden van een dagboek. Maar ik houd wel graag van alles bij, en deed dat altijd op allerlei verschillende manieren waardoor het soms erg zoeken was. Ik ben ook altijd creatief geweest en ben regelmatig begonnen in een mooi notitieboek met schetsen en dan toch weer gestopt of iets anders begonnen. Het irriteerde me mateloos, allemaal van die boekjes waar ik iets in begonnen was maar niet afgemaakt. Nu is het gewoon de pagina omslaan en doen! Heerlijk! En ik bedenk me intussen steeds meer dingen die ik in m'n BuJo kan schrijven, zoals iemand succes wensen op een dag dat ze iets spannends hebben. Daar dacht ik altijd aan op de verkeerde momenten maar op het moment dat het moest vergat ik het. Wat een rust dat geeft!

  • #16

    Samantha (donderdag, 15 februari 2018 17:04)

    De hele Bullet Journal kan ik niet meer missen! Als ADHD'er ben ik sinds 2 maanden achter dit systeem gekomen, een hele wereld ging voor mij open. Eindelijk heb ik alles overzichtelijk bij elkaar. De trackers zijn wel een beetje een flop, maar sinds ik de BuJo gebruik ben ik er wel achter gekomen dat ik helemaal niet zo slecht slaap dan ik altijd dacht! Daarnaast kan ik de Weekly's niet meer missen, ben nog bezig dé manier te vinden om hem zo efficiënt mogelijk te maken, maar nu heb ik een minimalistische spread en die bevalt mij tot nu toe zeer goed. Daarnaast heb ik een tweede BuJo voor mijn studie/stage waar alle vakken beschreven staan, de opdrachten, het jaarrooster, leraren, deadlines en cijfers...

  • #17

    Denice Hartman (vrijdag, 16 februari 2018 18:40)

    Ik ben sinds dit jaar begonnen met een Bullet Journal en wat ik echt niet kan missen zijn de stippen in het boek. Hierdoor wordt het makkelijker om dingen op te meten of om lijnen recht te tekenen!

  • #18

    Monique stolp (vrijdag, 16 februari 2018 18:53)

    Ik kan me werkt tracker niet missen. Sinds drie maanden slik ik medicijnen en die vergeet ik nog al eens. Nu hou ik het bij in me Bruno en weet dus precies of ik ze wel of niet heb ingenomen���

  • #19

    Kelly (zondag, 18 februari 2018 21:03)

    Wat bij mij zeker niet kan ontbreken zijn mijn *rustmomentjes* die ik ervaar wanneer ik mijn bullet journal invul of bijvoorbeeld mijn motiverende quotes. Zo probeer ik elke dag, ookal schrijf ik het in een overgebleven wit hoekje dan ook vind ik mijn quotes altijd terug bij het doorbladeren van mijn bullet journal wat mij de motivatie geeft voor de rest van de dag!!

  • #20

    Rianne (maandag, 19 februari 2018 15:56)

    Wat ik niet kan missen? Het handige overzicht van al mijn planten! Dat zijn er nl. steeds meer aan het worden :-)

  • #21

    Jacquelien (maandag, 26 februari 2018 09:37)

    Ik kan mijn vrijheid in mijn bujo echt niet missen. Wil ik vandaag bezig met mijn planners, met mijn journal of ga ik even een uurtje tekenen of handletteren? Heerlijk die vrijheid van expressie en alles handig in 1 boek..

  • #22

    Nathelie (maandag, 26 februari 2018 18:47)

    Ik ben op zoek naar een bullet journal en het lijkt me heel gaaf om deze te winnen! Ik heb enorm veel knutselspullen (plaatjes, stiften, leuk papier, stickers, washi-tape). Het lijkt mij heel leuk om deze te gaan gebruiken in een bullet journal!! Zodat ik mijn creativiteit kwijt kan. Daarnaast ook bij kan houden hoeveel stappen ik per maand zet, mijn afspraken en doelen. Door mijn doelen in een bullet journal te zetten denk ik dat ik hier meer inzicht in krijg en actief aan ga werken:)

  • #23

    Monique stolp (dinsdag, 27 februari 2018 11:22)

    Wat ik niet kan missen is mijn medicijn tracker. Sinds ik die heb vergeet ik ze niet meer in te nemen�. En het leukste vind ik mijn dagboek/weekly pagina's. Lekker knippen plakken tekenen en schrijven. Oh dat is dus bijna me hele bullet journal hahahah ik kan hem dus gewoon helemaal niet missen. ��

  • #24

    Margriet (dinsdag, 27 februari 2018 12:12)

    Ik mis voor de ruimte in de MUS. Mijn eerste MUS is helemaal vol. Het is voor mij mijn agenda, dagboek en notitieboek in 1. Ik oefen het handletteren en tekenen van doodles. Ik wil mijn BUJO niet meer missen. Het leven is meer geordend en leuker geworden!

  • #25

    Margriet Koning (dinsdag, 27 februari 2018 12:16)

    Ik mis vooral de ruimte in de MUS. Mijn eerste MUS is helemaal vol en ben begonnen ik een Leuchttrum. Deze BUJO werkt heel anders, andere verhoudingen en ik kan nog niet wennen aan de coating.
    Mijn BUJO is voor mij mijn agenda, dagboek en notitieboek in 1. Ik oefen het Handletteren en tekenen van doodles. Ik wil mijn BUJO niet meer missen. Het leven is meer geordend en leuker geworden!

  • #26

    Camille (woensdag, 28 februari 2018 16:26)

    Wat ik niet kan missen zijn is de inhoustafel in mijn bujo zo vindt ik steed alles makkelijk terug ;)

  • #27

    _recover_ing (woensdag, 07 maart 2018 19:41)

    Vooral is het vooral belnagrijk om mijn vooropgestelde doelen ook te kunnen behalen en hier ook naar te kunnen streven en zien wanneer het misloopt... Dus doelgericht