· 

Minimalistische journey

Een veel gehouden discussie in de Bullet Journal wereld is toch wel 'wat is Bullet Journal'. Is dit alleen de simpele manier van Ryder Caroll zelf of horen hier ook de kleurrijke kunstwerken bij? Ryder geeft hier zelf het volgende antwoord op 'The Bullet Journal can become whatever you need it to be.' Ik zelf neig meer naar de creatieve kant van het Bullet Journaling maar toch ging ik op zoek naar de minimalistische kant van de Bullet Journal. En natuurlijk neem ik jullie mee. Ik deel in deze serie mijn voorbeelden die ik gemaakt heb voor jullie en mijn bevindingen. Ook ga ik heel januari minimalistische spreads proberen en dan neem ik jullie uiteraard mee in mijn avontuur. 

Maandelijkse pagina’s

Voor deze blogpost heb ik een aantal maandelijkse pagina’s opgezocht, nagemaakt, bedacht en voor jullie op een rijtje gezet. Maak ze vooral na en/of maak er je eigen creatie van. Misschien is het leuk om de creaties te delen op social media onder de hashtag #minimalistischejourney zodat we elkaar allemaal kunnen helpen en inspireren. Kijk je mee? 

Maandelijkse overzichten, niets helpt mij beter bij het organiseren van mijn leven. Hier kan ik in één oogopslag zien wat er die maand gaat gebeuren, wat er belangrijk is om te onthouden en eventuele afspraken. Mijn werktijden en dagelijkse to do’s zet ik hier niet in die hebben hun plaats in de weekly spreads. Het voordeel van de minimalistische spreads werd mij meteen duidelijk tijdens het maken ervan, het kostte minder tijd en ik zie meteen al dat het allemaal een stuk duidelijker is. Heel clean, en dat houdt m’n hoofd ook lekker leeg. Wel miste ik even het creatieve gedeelte. M’n stickers en Washi-tape lagen me aan te kijken en schreeuwde om gebruikt te worden. “Nee maatjes, jullie worden niet gedumpt. Jullie worden even minder gebruikt.” Er zou een middenweg moeten zijn, maar hoe noemen we dat dan? Minimalistische art? De lege drukte? Geen idee. Maar ik zette door. 

Trackers, ik denk dat iedereen met een Bullet Journal ze wel heeft en gebruikt. Ik maak er altijd een hele vrolijke en drukke pagina van maar ik vergeet ze ook heel vaak in te vullen. Misschien juist doordat ze zo druk zijn. 

De eerste variant is de meest gebruikelijke vorm die ook ik altijd gebruik. De tweede variant wordt niet zoveel gebruikt. Die zou vooral handig kunnen zijn als je bijvoorbeeld om de dag medicijnen moet nemen, dan kun je voor de medicijnen bijvoorbeeld een schema maken met maar 15 dagen (indien de maand 30 dagen heeft). Natuurlijk kun je heel veel kanten op met de zogenoemde habit trackers maar ik laat gewoon twee voorbeelden zien. 

En verder? Ik maakte een pagina voor mijn uitgaven. December was duur genoeg en 2018 staat bij mij in het thema van sparen. Door een spread als dit kan ik mijn uitgaven beter bij houden en hopelijk net wat beter sparen. Natuurlijk zijn er nog veel meer maandelijkse spreads die je kan maken en kun je alle kanten op. 

Extra inspiratie!

Ik hoop dat jullie iets aan deze blogpost hebben gehad en dat jullie mee blijven lezen in mijn minimalistische journey. Laat ook zeker weten wat voor soort Bullet Journal jij hebt en of je creatieve spreads gebruikt of juist niet. In de volgende editie laat ik weekly spreads zien, hopelijk zijn jullie er dan ook weer bij. 

 

Heel veel liefs, 

 

Maartje! 

 

ps: via deze weg wensen wij jullie hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0