· 

Review kraft notebook van BooLL

Via de facebook groep kwam ik in contact met Karlijn van BooLL. Zij heeft onlangs notebooks uitgebracht die je ook kunt gebruiken voor Bullet Journaling. Na haar facebookpost was ik wel heel erg benieuwd geworden naar deze notebooks en mocht ik er eentje ontvangen om voor jullie te reviewen. 
Al heel snel viel het pakketje bij mij op de deurmat en alleen het openen was al een klein feestje! Voor mij verdient een webshop echt punten als het geheel leuk ingepakt is. 

Karlijn had mij gevraagd welke omslag ik het liefste wilde ontvangen, ze heeft zoveel mooie omslagen dat het wel moeilijk kiezen was. Mijn oog viel op de kraft flamingo. Maar ze heeft ook nog een kraft cactus, hart en ananas kijk hier! Vind je kraft niet zo mooi? Niet getreurd er is ook nog een cactus notebook in dotted versie te krijgen, klik hier

Algemene informatie
De notebook is te bestellen op de website van BooLL en is niet alleen met verschillende patronen op de kaften te verkrijgen maar ook in zowel dotted als gelinieerd en je kunt daarnaast nog kiezen uit de volgende aantal bladzijden: 

  • 80 bladzijden á € 11,95
  • 120 bladzijden á € 14,45
  • 160 bladzijden á € 16,95

De witte cactus notebook is er alleen in een dotted versie en heb je de keuze uit 80 en 120 pagina's met dezelfde prijs als de kraft notebook. 
Beide notebooks zijn op A5 formaat en hebben 120 grams papier. 

 

Pentest

De meest voorkomende vraag wanneer een nieuw notebook op de markt komt is hoe het papier is en hoe het reageert op de meest gebruikte pennen. Hieronder mijn pentest.

Ik was eigenlijk heel snel enthousiast over dit papier! Ik zag vrijwel geen ghosting bij de staedtler pigment liners en bij de stabilo's was het resultaat al helemaal verbluffend. Ik ging nog even verder met testen en probeerde ook de Tombows. Om het plaatje compleet te maken testte ik het papier nog even met de alcohol markers van de action, zie de roze en lila streep, ik wist natuurlijk wel dat dit zou doorschijnen maar ik was gewoon even benieuwd op wat dit papier deed met de markers. 

En verder? 

Ik besloot alvast een stukje van mijn 2018 opzet in deze notebook te maken om mijn mening te kunnen vormen. Ik werd meteen super enthousiast ondanks dat ik eerst even moest wennen aan het papier. Dit voelt erg glad aan waardoor ik bijna niet over mijn pen heen durfde te gaan na het schrijven bang om het over de hele pagina uit te vegen. Uiteindelijk heb ik zoals je ziet geen een keer gesmeerd dus het viel allemaal erg mee. Door het witte papier komen de kleuren heel mooi uit en krijg je echt de ware kleuren te zien. 

Conclusie

Voordelen

  • De ringband, dit maakt het mogelijk om bladzijden te verwijderen. De ringband is tegelijkertijd klein genoeg dus hij gaat niet irriteren tijdens het schrijven;
  • De kwaliteit van het papier, ben nog niet eerder een notebook tegen gekomen met zo weinig ghosting!
  • De kleur van het papier, vind wit toch altijd wel het mooiste doordat de kleuren er dan mooier uit springen;
  • De prijzen en de grote keuzemogelijkheden maakt het ook een leuke journal voor een beginner;
  • Er zijn genoeg vakjes onder elkaar om maandoverzicht te maken. 

Nadelen

  • Het gladde papier kun je als een nadeel ervaren;
  • Als je graag met paginanummering werkt moet je dit zelf maken.

Al met al vind ik dit dus echt een hele mooie notebook die zeker niet ten onder doet aan merken als Leuchtturm als je het mij vraagt. En als je het mij vraagt zijn deze nadelen ook helemaal geen nadelen, eerder gebruiks ongemakken. Als je een samengebonden notebook als vervelend ervaart omdat je geen bladzijden kunt verwijderen zou ik je zeker aanraden om eens op de website van BooLL te kijken. Karlijn, de eigenaresse, heeft een mooi nieuw notebook op de Nederlandse markt gebracht waar ze zeker heel trots op mag zijn. 

Ben jij ook benieuwd geworden naar de notebooks van BooLL? Neem dan zeker even en kijkje op de website! Als je er ook eentje hebt laat dan zeker weten wat jij ervan vindt. 

 

Liefs, 

Maartje 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Carmen (vrijdag, 18 mei 2018 11:24)

    Bedanktvoor de tip!!!