· 

Doodle Donderdag: Herfst

Er is het een en ander veranderd achter de schermen. Aangezien ik mijn eigen bedrijf Doodleloosie ben gestart, heb ik minder tijd om te bloggen voor de Bullet Journal Fans pagina. Maar ik wil jullie niet helemaal verlaten; daarom zal ik één keer per maand een inspiratie blogpost schrijven die in het teken staat van doodles maken in je Bullet Journal. Ik leg jullie stap voor stap uit hoe jullie iets kunnen tekenen. Zodat ook de bujo fans die denken niet te kunnen tekenen uiteindelijk iets moois op papier hebben staan. Ik ben benieuwd naar jullie creaties naar aanleiding van deze post; deel ze gerust op de Bullet Journal Fans Facebook pagina of op Instagram. Wanneer jullie de hashtag #doodleloosie gebruiken dan kan ik met jullie meekijken en ook zelf weer inspiratie opdoen!

 

Begin bij het begin

Laat je niet afschrikken door die super creatievelingen; ik ben ook rommelig begonnen en dacht niet te kunnen tekenen. Wat mij daarbij hielp is het oefenen, oefenen en oefenen! Plaatjes van Pinterest pikken en die namaken. Of video’s op YouTube kijken. Door het vele oefenen kreeg ik echt meer handigheid in vormen en lijnen. Op deze manier heb ik mijn eigen stijl weten te ontwikkelen. Oefening baart dus echt kunst!

 

 

Vandaag staat in het teken van de herfst en alles wat daarmee te maken heeft. Dit kun je op een hele leuke manier in je bujo verwerken, en ik laat stap voor stap zien hoe. Ik maak voor jullie een ‘hallo november’ pagina met een blaadjes slinger. Maar voordat ik jullie laat zien hoe de slinger tot stand komt, leg ik jullie uit hoe je de bijbehorende doodles maakt. Het enige wat je daarbij nodig hebt is een potlood, gum en een fineliner. Mocht je het in willen kleuren kan dat natuurlijk ook. Ik maak graag gebruik van mijn Caran d'Ache aquarelpotloden voor het mooie effect, maar dat komt later aan bod. De doodles maak ik voor jullie in stapjes. Dit deed ik eerst met potlood, gumde het daarna uit en maakte de definitieve versie met mijn fineliner. Hoe ik dat doe zie je hieronder:

 

Hello November

De doodles los van elkaar zijn natuurlijk leuk, maar je kunt hierin gewoon lekker variëren en ze toepassen op de hele maand. Om jullie op weg te helpen, begin ik met de maandpagina. de stappen die ik nam zijn de volgende:

  1. Maak een cirkel met een passer en potlood;
  2. Gum de cirkel uit, je ziet dan nog steeds goed waar je moet zijn;
  3. Teken de blaadjes en andere doodles op de lijn en verbind ze onderling;
  4. Het onderling verbinden kun je losjes of strak doen, ik koos voor losjes zodat het er speels uit ziet.
  5. Zorg dat de fineliner goed droog is voordat je het inkleurt;
  6. Kleur de slinger naar wens in, bijvoorbeeld met potlood, aquarelpotloden, waterverf of fineliner. Zelf gebruikte ik als laatste nog een waterbrush;
  7. Vul de cirkel in met de titel 'Hello November'. Dit kan heel leuk met een brushpen, maar ook met een fineliner en een strak handschrift.

Hieronder staan de stap voor stap foto's zodat je kunt zien hoe je dit aan kunt pakken.

 

Overige toepassing

De doodles kun je natuurlijk de hele maand doorvoeren in je thema. Dit doe ik zelf ook altijd en vind ik erg leuk om te doen. Voor de maand november heb ik alvast een herinneringspagina gemaakt met een vosje.

Met de ‘hallo november’ pagina alleen wil ik jullie niet aan het werk zetten. Hieronder zie je in mijn thema ook de doodles die je kunt gebruiken. Al dient deze post enkel als inspiratie, ik hoop dat jullie hierdoor aan het tekenen gaan. Wanneer ik aan het tekenen ben, vergeet ik alles om me heen en daar wordt ik ontzettend rustig van. Dat gun ik jullie ook!

 

 

 

Laten jullie weten wat jullie graag willen zien voor de volgende inspiratiepost? Dan kan ik daar rekening mee houden. En ook als jullie vragen hebben dan hoor ik het graag!

 

Oja; voor ik het vergeet: deel je naar aanleiding van deze blogpost iets op de social media? gebruikt dan #doodleloosie zodat ik jullie kan volgen.

 

Heel veel tekenplezier!

 

Liefs van Tessa

Reactie schrijven

Commentaren: 0