· 

Opbergen van je Bullet Journal supplies

Wie aan Bullet Journalling doet heeft vaak een hele verzameling aan pennen, washi en stiften. Dit begint vaak klein, maar bij velen loopt dit al gauw uit tot een heleboel spullen. Ik neem zelf mijn Bullet Journal overal mee naar toe, het liefst ook met mijn fijnste pennen. Maar wat is nu het fijnste om je Bullet Journal in mee te nemen? En hoe organiseer je het thuis? In deze zomervakantie geef ik jullie enkele handige tips hiervoor. Ook zal ik de linkjes plaatsen van de producten, zodat ze makkelijk te vinden zijn.

Van klein naar groot

Toen ik in januari mijn Bullet Journal begon, had ik nog niet zoveel spullen. Mijn boekje ging los in de tas met een kleine etui. Thuis had ik een plastic opbergbak met mijn spullen, maar dit werd al snel een grabbelton en dus heel onoverzichtelijk. Een grote toilettas bleek net zo'n chaos. Ik zocht naar een manier om dit op te lossen en die vond ik na een zoektocht op de Facebook pagina van Bullet Journal Nederland.

 

Ik bestelde online een BIB; een Bag in Bag. Wat was het heerlijk om alles te kunnen organiseren! Mijn Leuchtturm1917 pastte er precies in, en ik kon mijn pennen meenemen! Het nadeel was dat alle pennen eruit konden vallen, dus de BIB bleek meer een opberger voor thuis, om snel de tafel leeg te ruimen en het in de kast te kunnen zetten. Dus zocht ik verder en kwam ik uit op een reistasje met vakjes. Deze was echt ideaal voor mijn Bullet Journal en pennen wanneer ik het meenam onderweg. En de pennen waren mooi op te bergen, zoals je kunt zien op de vijfde foto. Dit soort reistasjes zijn trouwens ook te koop bij de Flying Tiger, Xenos en de Action, die wil ik in deze blogpost niet overslaan!

Dit was het toch net niet..

Zoals je al ziet op de bovenstaande foto's, werd mijn verzameling er toch niet kleiner op. Ik had teee Bag in Bags besteld via AliExpress, maar daarvan was er één verkeerd geleverd. De grotere variant kreeg ik nageleverd en dat bleek een blijvertje. Tot nu toe doe ik daar alles voor thuis in. Aangezien ik ook aan aquarel en tekenen doe, was ik heel blij dat ook mijn kwasten en aquarelverf erin paste! Deze heb ik nog steeds en het zorgt ervoor dat ik meteen alles op tafel kan zetten en weer weg kan halen. Alles heeft een vaste plek, en er is zelfs ruimte voor mijn doosje washi tapes! Mijn potloden wilde ik graag mee kunnen nemen, en die zaten in een blik. Niet erg handig om ze op die manier mee te nemen. Ik ga binnenkort op vakantie en geloof het of niet; ik neem zoveel mogelijk mee! De potloden zijn dus verhuisd naar een oprolbaar etui.

Zoek en gij zult vinden

Oke, voor sommigen zijn de spullen die ik verzamel misschien overbodig. Ik weet dat ik een hele collectie heb aan pennen en stiften, maar dat komt ook echt omdat ik mijn passie voor tekenen ontdekt heb. Maar bovenstaande artikelen werken net zo goed voor iemand met maar een paar fineliners en een Bullet Journal, dat is helemaal niet erg! Ik wil jullie gewoon laten zien wat handig kan zijn voor zowel thuis en onderweg. Inmiddels heb ik me aangemeld bij de Anonieme Penverslaafden, maar wegens een wachtlijst kan ik nog niet terecht ;).

 

Omdat ik voor mijn verjaardag Tombow Dual Brush pens kreeg, had ik daar ook een organizer voor nodig om ze handig mee te kunnen nemen. Die organizer heb ik gevonden en hier passen met wat draaiwerk alle kleuren van Tombow in. Ze zijn in heel veel maten en kleuren verkrijgbaar. Voor onderweg zocht ik alleen nog maar een organizer waar mijn Tombows in zouden passen. Het reistasje bleek te klein; Tombows zijn namelijk nogal lang. Wat ik zo grappig vind is dat je op totaal andere artikelen moet zoeken om te vinden wat je zoekt. Ik heb nu een kabel- en Ipad-hoes gevonden; een BUBM. Deze gaat weer braaf iedere keer mee naar kantoor. Ik vind het een perfect ding! Voor nu is dus mijn collectie aan organizers compleet, en kan ik met een gerust hart op vakantie. Waar ik benieuwd naar ben is jullie manier van opbergen; zowel thuis, onderweg en op vakantie!

 

Een fijne vakantie en veel liefs van Tessa.

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Charlotte (maandag, 14 augustus 2017 20:02)

    Toffe blog buuf! (K)